Udruga slijepih i slabovidnih: Želimo bučnije električne automobile!

U studiji predstavljenoj 2022., odnosno istraživanju nezgoda koje su proveli osiguravatelji, preporučena je optimizaciju sustava Avas

Njemačka udruga za slijepe i slabovidne (DBSV) zalaže se za prepoznatljiviju buku vozila iz električnih automobila od one koja je dostupna sa sustavom upozorenja Avas. Studija istraživanja nezgoda osiguravatelja pokazala je da postoji nesrazmjer u ubrzvanju električnih automobila i artificijelnog zvuka koji ispuštaju, odnosno koji se pojačava s ubrzanjem.

Sveo to može dovesti do pogrešnih odluka u prometu slabovidnih pješaka. Sustav upozorenja Avas (Acoustic Vehicle Alerting System) obavezan je za električne automobile od 2021. godine. Kako bi podržao osobe s ograničenom vizualnom percepcijom pri sudjelovanju u prometu, ADAS stvara umjetnu buku vožnje, jer bi električni automobili inače mogli biti gotovo nečujni, posebno pri malim brzinama.

U studiji predstavljenoj 2022., odnosno istraživanju nezgoda koje su proveli osiguravatelji, preporučena je optimizaciju sustava Avas. Između ostalog, fokus bi trebao biti na otkrivanju ubrzanja. Također je preporučeno proširiti raspon primjene sustava na brzine iznad 20 km/h. Buka guma pri brzini od 20 km/h nije dovoljna da se dobro čuje hoće li i kako automobil ubrzati.