Najbolje očuvana Škoda Favorit na svijetu vratila se u Češku: Prešla je samo 34 kilometra!

Automobil još ima originalne plastičnu zaštitu na sjedalima...

Prije trideset godina ponosna vlasnica dovezla je novu Škodu Favorit kući iz izložbenog salona u Ateni. Prešla je 34 kilometra bez problema, ali nakon što je parkirala automobil u garaži u blizini svoje kuće, jednostavno je odlučila da vožnja nije za nju. Tako je u jednoj podzemnoj garaži u atenskom predgrađu spavala možda najočuvanija Škoda Favorit na svijetu. Prije nekoliko dana automobil se vratio u zemlju u kojoj je i napravljen, u Češku.

– Netko je u Grčkoj otkrio auto u jesen 2022. i stavio ga na aukciju. Kad sam to vidio, pomislio sam da moram kupiti ovaj dio povijesti – priča vozač utrka i novi vlasnik Škode Jiří Mičánek Junior.

Na aukciji je nadmašio sve svoje suparnike. U posljednjoj fazi bili su samo on i još jedan češki vozač, Boris Vaculík, koji se natjecao na reliju Dakar.

– Kada smo saznali da smo ostali samo nas dvoje, nazvali smo jedan drugoga i rekli koji su naši limiti ponude. Moja je bila viša, pa smo se dogovorili da nećemo dizati cijenu – kaže Jiří kroz smijeh.

Automobil ga je koštao 24.000 eura. To je oko šest puta više nego što je koštao 1993. godine kada je proizveden, ali, naravno, treba uračunati i inflaciju. Originalne plastične presvlake nisu čak ni uklonjene sa sjedala.

Dva mjeseca kasnije, Škoda Favorit je u transportnom kontejneru stigla u Frankfurt, gdje ju je novi vlasnik preuzeo. On ne planira puno voziti Škodu, cilj je da je što dulje zadrži u izvornom stanju. Tri desetljeća u javnoj garaži u Ateni ostavila su ogrebotine na laku od drugih automobila, odnosno neopreznih vozača. Osobito su vidljivi na rubovima vrata.

Grčki trgovac, vjerojatno na zahtjev vlasnice, opremio je automobil nekim dizajnerskim dodacima: imitacijom drvenog ukrasa na armaturnoj ploči i tada modernim naljepnicama u boji koje kopiraju linije bokova automobila. Inače, to je osnovna LX verzija. Ispod poklopca motora ima motor 1,3 litreni benzinac s 40 kW. U njega je ugrađeno elektronsko ubrizgavanje goriva marke Bosch, koje je zamijenilo originalni karburator. Jedino što je novi vlasnik napravio na motoru je, naravno, promjena akumulatora, ulja i filtera.