Što ćemo voziti u budućnosti? Građanima s prosječnim primanjima nameću se rabljeni automobili. Doduše, neće to više biti vozila stara tri, četiri godine, nego još starija. Kao i sve ostalo, automobili su poskupjeli, a najviše nas boli rast cijena vozila koja su nam bila najpristupačnija – mikro i malih gradskih automobila. Ispod one magične granice, da se izrazimo u staroj valuti, od 100.000 kuna (sjećamo se sa sjetom tih vremena) nema više novih automobila. Čak je i početna Dacia Sandero na 105.400 kuna ili 14.000 eura.
Koliko su porasle cijene malih automobila? Njemački autoklub ADAC objavio je cijene 2020. i 2023. godine na njemačkom tržištu. Razlike su ogromne, većina automobila je dramatično poskupjela, a što se tiče električnih automobila, teško je vidjeti njihovu rentabilnost…
Tako je mali Fiat 500 2020. koštao 12.990 eura, a danas je 16.990 eura (osnovne verzije), Peugeot je koštao 15.099 eura, a sada za njega treba platiti 22.050 eura, Opel Corsa je koštala 14.042 eura, a danas je 18.280 eura, za Mini je trebalo izdvojiti 17.254 eura dok danas košta 26.900 eura, a čak je Renault Twingo na 16.100 eura (2020. godine – 10.128 eura). Početni VW Polo košta 20.830 eura (2020. godine 15.139 eura).
Električni automobili su također drastično poskupjeli: Fiat 500 s 23.560 eura na 30.990 eura, Peugeot e-208 sa 29.682 eura na 35.350 eura, Opel Corse-e s 29.146 eura na 36.395 eura… Dakle, uglavnom više od 20 posto.