Kako mladi, odnosno tzv. generacija Z zamišlja svoju buduću mobilnost. Ako je suditi po njima, automobil im nije visoko na listi prioriteta. Mlađi ljudi skloniji su drugim vrstama prijevoza, javnim prometalima i biciklima, na primjer. Pokazuje to istraživanje konzultantske tvrtke McKinsey. U tu svrhu 4000 ljudi u Njemačkoj, Francuskoj i Velikoj Britaniji upitano je kako trenutno putuju i koje vrste mobilnosti žele koristiti u budućnosti.
Uočio se jasan trend: što su ispitanici mlađi, to rjeđe posjeduju osobno vozilo. Dok je među starijima od 45 godina i dalje 77 posto vlasnika automobila, kod mlađih od 30 godina samo 42 posto vlasnika automobila. Međutim, drugi oblici mobilnosti poput javnog prijevoza (20 posto) puno su popularniji nego kod starije generacije. Samo devet posto ispitanih starijih od 45 godina reklo je da koriste autobus i vlak. Malo koga bi ove brojke trebale iznenaditi, uostalom, mnogi mladi ljudi zbog školovanja ili studija ne mogu si priuštiti vlastiti automobil. Međutim, to se mijenja s godinama.
Studija McKinseyja posebno je fokusirana na generaciju Z, odnosno ljude rođene između 1995. i 2010. godine – 32 posto ispitanika navodi da u budućnosti žele više voziti svoj automobil. S druge strane, 31 posto želi smanjiti upotrebu automobila. Zajednička mobilnost, tj. taksiji, dijeljenje automobila i usluge vožnje kao što su Uber, FreeNow i Bolt, također su vrlo popularne. Favoriti generacije Z su javni prijevoz (43 posto) i mikromobilnost, odnosno bicikli i elektroautomobili. Naravno, uvijek ostaje i pitanja mjesta gdje živite. Ako ste u ruralnoj sredini teško ćete do gradskih središta električnim romobilom, neovisno o tome bili mladi ili stari.