Francuska i Italija predvode blok europskih država koje žele odgoditi novu Euro 7 emisijsku normu. Navodno je u tom novom bloku osam država članica EU, piše Bloomberg. Zašto bi nas ova inicijativa trebala zanimati? S novom Euro 7 normom 2025. dobili bismo straže emijske propise, automobili bi morali imati još niže emisije štetnih plinova, odnosno službena testiranja morala bi biti mnogo rigoroznija. Zbog toga bi proizvođači automobila morali ulagati velika sredstva u pročišćenje emisija svijih modela automobila, a to bi rezultiralo velikim troškovima i dramatičnim poskupljenjem automobila i neretabilnosti cijelih klasa vozila. Na primjer, mali gradski automobili poskupjeli bi najmanje dvije tisuće eura i malo tko bi ih kupovao. Na kraju bi nam na tržištu ostali samo skuplji benzinski i dizelski SUV-ovi, limuzine i električna vozila sve do ključne 2035. godine kada će na tržištu biti dostupna samo nova električna vozila. Hoće li inicijativa Francuske i Italije uspjeti? Vidjet ćemo, čini se da je na strani te dvije velike države i većina autoindustrije.
Predložena pravila o emisiji Euro 7 dovest će do izravnih troškova za proizvođače automobila koji će biti do deset puta veći od projekcija Europske komisije, objavila je Udruga europskih proizvođača automobila (ACEA). Ovo je zaključak studije konzultantske kuće Frontier Economics koju je naručila ACEA. Izravni trošak za benzinske automobile i kombije koji bi bili u skladu s Euro 7 normom iznosio bi 1862 eura po vozilu, u usporedbi s procjenom Europske komisije od 184 eura po vozilu. Dizelaši bi bili skuplji za 2629 eura.