Dokazi su jasni: Zone niske emisije, poput londonskog Uleza, funkcioniraju!

Premda nisu nove, takve zone mogu biti kontroverzne, osobito kada se uvode ili proširuju

Zone čistog zraka ili zone niske emisije uvode se u više gradova i osmišljene su kako bi se ubrzalo postizanje zakonskih ograničenja u onečišćenju zraka te smanjilo zdravstveno opterećenje zbog udisanja lošeg zraka. Zone niske emisije stoga ograničavaju vozila koja najviše zagađuju, a to su stara vozila, posebice ona s dizelskim motorima. Premda nisu nove, takve zone mogu biti kontroverzne, osobito kada se uvode ili proširuju. Sada dokazi iz londonskih projekata i stotina drugih koje djeluju u Europi pobijaju mnoge mitove oko njihovih koristi.

Zone dokazano funkcioniraju, još 2010. zdravstvene koristi od manjeg onečišćenja zraka u zonama u 25 njemačkih gradova procijenjene su na između 760 milijuna eura i 2,6 milijardi eura. U središtu Londona je Zona ultra niske emisije ili Ulez uvedena 2017. godine te je do listopada 2022. smanjila emisiju dušikovog dioksida iz prometa za 46%, dok je u cijelom Londonu smanjen za 21%. Onečišćenje zraka ne pogoršava se izvan zone kao rezultat preusmjeravanja vozila. Iskustvo iz Londona i gradova u Njemačkoj pokazuje da se čistija vozila također koriste u okolici, piše The Guardian.