Nastaje i prvi Battery Tanker: Pogon je električni, a uskaldištit će ogromnu količinu energije!

Dužina broda na električni pogon iznosi 140 metara i bit će opremljen s 96 kontejnerskih brodskih baterija, osiguravajući ukupni kapacitet od 241 MWh

PowerX japanska tvrtka specijalizirana za tzv. čistu energiju ima novi proizvod. To je prvi Battery Tanker, brod X, a ideja ga je dovršiti 2025. godine. Tvrtka misli da takvi baterijski tankeri mogu pohraniti i transportirati višak električne energije proizvedene iz obnovljivih izvora.

Potreba za takvim rješenjima opravdana su je jer su područja s velikim potencijalom za proizvodnju obnovljive energije često daleko od urbanih područja i drugih regija s velikom potražnjom za električnom energijom. To zahtijeva skupu infrastrukturu za prijenos energije, a nekima od tih područja lako se može pristupiti s ovim brodom. Dužina broda na električni pogon iznosi 140 metara i bit će opremljen s 96 kontejnerskih brodskih baterija, osiguravajući ukupni kapacitet od 241 MWh. Brod nudi domet krstarenja 300 kilometara.

Ugrađeni baterijski sustav temelji se na PowerX-ovom dizajnu modula s isprobanim i testiranim baterijskim ćelijama od litij-željezo-fosfata (LFP), koje osiguravaju životni vijek od barem 6000 ciklusa. Tvrtka se nada da se baterijski tankeri mogu koristiti za uspostavljanje novih mreža za prijenos energije preko mora, promičući skladištenje, opskrbu i korištenje obnovljive energije.

Baterijski tankeri predstavljaju učinkovitu alternativu, posebno u Japanu, koji je sklon potresima i ima okruženje s dubokim morem/oceanom. Ovo rješenje omogućit će uspostavljanje offshore vjetroelektrana u regijama gdje polaganje podvodnih kabela nije jednostavno. Baterijski tankeri mogu se koristiti za prijenos električne energije dobivene pomoću takvih elektrana.