Trži se zamjena za skupi litij! Rudarenje je skupo, a s njim povezane tehnologije koje nipošto ne bismo mogli nazvati ekološkima nisu dobre za imidž električnih vozila. Čini se da proizvođači automobila sve više traže izlaz u baterijama na bazi soli ili natrija, navodi BloombergNEF.
Očekuje se da bi baterija na bazi natrija mogla preuzeti veliki dio tržišta te da bi do 2035. ova sirovina mogla zamijeniti oko 272.000 tona litija. Predviđa se da će te godine činiti oko 7 posto ukupnog tržišta. Ako se pojave dugotrajne nestašice litija, promjena bi mogla biti daleko agresivnija pa bi se i ove brojke mogle promijeniti. Privlačnost natrija proizlazi iz njegove zastupljenosti u kamenoj soli i salamuri diljem svijeta, ali su dosad bile upitne performanse baterija na bazi natrija. Kinesko lansiranje jeftinih električnih vozila temeljenih na ćelijama na bazi natrija moglo bi predstavljati prekretnicu za ovu tehnologiju.
U ekstremnom scenariju, ako proizvodnja litija ne uspije držati korak s porastom potrošnje sa sljedećom generacijom baterija, zamjena natrijem mogla bi smanjiti ukupnu potražnju za litijem za 37 posto, što je ekvivalent od 1,4 milijuna tona do 2035. Očigledno, kada stisne, može se…