Za određivanje cijena goriva na benzinskim stanicama koriste – umjetnu inteligenciju!

Često će vam oni koji određuju cijene prikazati svoje ideje kao nešto najljepše što će vam se dogoditi u životu, a već iz vlastitog iskustva znate da baš i neće biti tako...

U nekim europskim državama cijene goriva se određuju na dnevnoj razini pa su, na primjer, u Njemačkoj dizel i benzin skuplji ujutro, a jeftiniji kasno navečer. Sve je to jednostavna igram omjera ponude i potražnje. Cilj je pronaći pravu cijenu i ne otjerati vozače preskupom ponudom u trenucima kada je i potražnja najveća. Dosad su se takvim poslovima bavili ljudi, a sada posao preuzima umjetna inteligencija, koja postaje sveprisutna u našim životima.

S novom vrstom tehnologije formiranja cijena se eksperimentira i u Švicarskoj. Danska tvrtka A2i nudi takav softver za benzinske postaje. Program može koristiti podatke o kupcima za identificiranje trendova i pružanje dinamičnih cijena usmjerenih prema budućnosti i kupcu, kažu u A2i. Švicarski SRF javlja da lanac benzinskih stanica Migrol sada testira takav AI softver na nekim prodajnim mjestima na tamošnjem tržištu. Tvrtka nam objašnjava da je cilj kupcima ponuditi dobru ponudu: uz softver, cijene se mogu dizajnirati učinkovito i privlačno.

Često će vam oni koji određuju cijene prikazati svoje ideje kao nešto najljepše što će vam se dogoditi u životu, a već iz vlastitog iskustva znate da baš i neće biti tako. Hoće li se cijena formirati u korist kupca? Odgovor vjerojatno znate i sami. Kako se dalje navodi u članku, studija iz Njemačke daje prve naznake da će umjetna inteligencija dodatno povećavati marže benzinskih stanica, odnosno da će perfidno optimizirati zaradu. Postoji rizik da će se algoritmi softvera koristiti za sklapanje tihih sporazuma koje nitko ne može dokazati.