U Italiji su proizvedeni i isporučeni prvi vlakovi koji koriste baterije kao glavni izvor energije. Hitachi Rail objavio je prošli tjedan da 20 vlakova, nazvanih Blues, sada vozi na željezničkim linijama diljem Italije.
Vlakovi imaju mogućnost prebacivanja između napajanja baterijama, korištenja električne infrastruktura i dizela, odnosno, na neki način funkcioniraju i kao automobilski plug-in hibridi. Mogu prijeći otprilike 16 km oslanjajući se samo na baterije, koje se same pune dok se vlak kotrlja niz tračnice. Baterije se mogu same puniti kad vlak koči ili crpe struju iz nadzemnog uređaja koji povezuje vlak s dalekovodom. Svaki vlak može primiti do 300 putnika i ima tri do četiri vagona. Vlakovi su izrađeni od 93 posto materijala koji se mogu reciklirati i tehnički mogu postići brzine do 160 km/h, dok će ugrađeni sustav savjetovanja vozača preporučiti optimalnu brzinu kako bi se smanjila potrošnja energije. U usporedbi s vlakovima koji se oslanjaju isključivo na dizel, novi hibridi će smanjiti potrošnju goriva za 50 posto, navodi Hitachi.
Vlakovi su dizajnirani kako bi se putnicima s ograničenom pokretljivošću olakšao ukrcaj, a u njih se mogu smjestiti brdski bicikli, snowboardi i druga oprema za slobodno vrijeme.
Upravo sada Bluesi voze zajedno s drugim vlakovima bez baterija diljem Italije, a njih 20 koji su krenuli ovog ljeta samo su početak jer uskoro će ukupno 135 vlakova na baterije prevoziti putnike diljem Italije u sklopu projekta vrijednog 1,34 milijarde dolara (1,23 milijarde eura). Uz to, u sljedeće dvije godine Hitachi planira proizvesti redizajnirani model vlaka koji može prijeći do 100 km koristeći samo baterijsko napajanje.