S jednom alternativom je gotovo?! Vodik više nije opcija za pokretanje automobila!?

BP vidi vodik kao alternativu u brodskom i zračnom prometu ili prometu teških tereta na cestama

Uz električne automobile vodik se dugo činio kao jedna od alternativa automobilima na benzin i dizel. No čini se da on polako ispada iz utrke. Neki proizvođači automobila koji su imali velike planove s vodikom više ga ne spominju, a energetski div British Petroleum sada je najavio da ne vidi taj plin kao releventnu zamjenu za benzince i dizelaše u periodu do 2050. godine. Prema BP-u, više od 70 posto automobila u svijetu bilo bi do sredine stoljeća na električni pogon. Ostatak će se i dalje primarno opskrbljivati ​​naftnim derivatima, uz manje količine biogoriva i prirodnog plina.

Najave su zanimljive jer je BP jedan od većih investitora u vodikov biznis. Do 2030. grupa želi proizvoditi 500.000 do 700.000 tona zelenog vodika godišnje, ali prvenstveno cilja na procese koje je teško elektrificirati, na primjer, u industriji čelika i kemijskoj industriji ili rafinerijama nafte. BP vidi vodik u brodskom i zračnom prometu ili prometu teških tereta na cestama.

Što se proizvođača automobila tiče, sve je tiho, samo će BMW sljedeće godine procijeniti hoće li predstaviti iX5 Hydrogen i poslati ga u serijsku proizvodnju. Toyota i Hyundai imaju po jedan model na vodik.