Završena studija o trgovačkim brodovima na nuklearni pogon: Korak smo bliže masovnoj primjeni!

Za obje reaktorske tehnologije pogonska jezgra trajala bi 25 godina...

Američki brodarski ured (ABS) dovršio je značajnu studiju o korištenju nuklearnog pogona na velikim brodovima. Prema ugovoru s američkim Ministarstvom energetike, ABS je surađivao s Hebert Engineering Corp. na modeliranju primjene nuklearnog pogona za dvije uobičajene klase brodova: TEU Post-panamax boxship i Suezmax tanker. Uz pomoć vodećih proizvođača nuklearnih reaktora, ABS-HEC tim modelirao je ugradnju dvaju različitih pogonskih postrojenja na ova dva tipa trupa.

Za boxship, tim je odabrao dizajn s dva mala reaktora hlađena olovom, od 30 MW ukupne instalirane snage od 60 MW (80.000 konjskih snaga). Utvrdili su da će ovaj aranžman povećati kapacitet tereta i radnu brzinu broda. Prednosti ovog dizajna niskotlačnog reaktora uključuju kompaktnost i sigurnost u radu te nema potrebe za tlačnom posudom, a rashladno sredstvo se skrućuje u slučaju curenja ili gašenja.

Na Suezmax tankeru tim je proučavao mogućnost ugradnje drugačije konfiguracije snage sa skupom od četiri mikro reaktora s toplinskom cijevi od 5 MW, ukupne instalirane snage od 20 MW (27.000 konjskih snaga). Studija je pokazala da bi to povećalo brzinu tankera, ali bi smanjilo njegov teretni kapacitet. Mikro reaktor s toplinskom cijevi koristi pasivni sustav hlađenja koji uključuje duge, šuplje cijevi ispunjene tekućinom za prijenos topline koja sama cirkulira.

Za obje reaktorske tehnologije pogonska jezgra trajala bi 25 godina, što je tipičan radni vijek trgovačkog broda. Nulte emisije CO2 su osigurane! Čini se da smo korak bliže masovnoj uporabi nuklearnih reaktora u floti trgovačkih brodova…