Osiguravatelj je upozorio još u svibnju: Tereni brodovi nisu opremljeni za prijevoz električnih automobila!

Zabrinjava da većina brodova nema dovoljnu zaštitu niti sustave ranog upozorenja ili gašenja na otvorenom moru

Početkom 2022. godine potonuo je teretnjak Felicity Ace jer je na njemu izbio požar. Razlog požara vjerojatno je bio električni automobil. Sada se pak uz obalu Nizozemske zapalio brod Fremantle Highway, a kao uzrok se spominje požar na električnom automobilu. Broj potonulih brodova dosegnuo povijesno najnižu razinu (38 u svijetu) 2022. godine, ali s požarima je situacija drugačija. Oni su bili glavni uzrok ukupnih gubitaka prošle godine, prema studiji o pomorskom prometu koju je Allianz osiguranje objavilo krajem svibnja. To je dovelo do osam gubitaka brodova i više od 200 nesreća – najvećeg broja u desetljeću.

Osiguravatelj je također identificirao glavni rizik za požare na teretnim brodovima – a to je prijevoz električnih vozila i druge robe na baterije. Izvor opasnosti je transport potencijalno lako zapaljivih litij-ionskih baterija, posebno na kontejnerskim brodovima i transporterima automobila.

Ako se baterija zapali, teško ju je ugasiti. Ono što zabrinjava je da većina brodova nema dovoljnu zaštitu niti sustave ranog upozorenja ili gašenja na otvorenom moru. Kako doskočiti ovom problemu? Ponovimo, ranijim upozoravanjem i boljim sustavima gašenja, ali i s njima bi efikasnost bila upitna.