Mnogi kupci automobila zabrinuti su za sigurnost, a Euro NCAP već dugi niz godina preuzima odgovornost za testiranje novih automobila. Kroz detaljne ispitne procedure, koje uključuju i programirane sudare pod različitim kutovima i brzinama, utvrđuje se rezultat. Tu su i posebne lutke sa senzorima, koje simuliraju ljudske tijela, procjena sigurnosti pješaka i biciklista u sudaru s vozilom, ocjenjivanje sustava aktivne sigurnosti…
Dakle, što je novo? Listovi za spašavanje u slučaju nesreća, koji su prije bili potrebni na četiri jezika, sada se moraju dostaviti na svim europskim jezicima – oni objašnjavaju vatrogascima gdje je najprikladnije rezati vozila. Dodatni kriteriji za oštećenje mozga također su dodani testu frontalnog sudara.
Prošireno je ocjenjivanje tehnologije nakon sudara. Sada se provodi procjena otpornosti vozila nakon slijetanja u vodenu površinu (rijeke, jezera, mora…), mjereći koliko dugo kritične funkcije ostaju operativne (npr. električno otvaranje prozora). Što se tiče zaštite djece, sada je uključena procjena prepoznavanja prisutnosti djeteta (CPD) – tehnologije koje mogu detektirati kada je dijete ostavljeno samo u zaključanom automobilu. Zaštita ranjivih sudionika u prometu sada uključuje i crash testove na dijelovima vozila u koje bi biciklist mogao udariti glavom, a realnije se procjenjuje zaštita bedrene kosti i potkoljenice. Osim toga, razmatraju se i mjere protiv tzv. dooringa, gdje se vrata automobila otvaraju na putu biciklista.
Novi scenariji uključeni su u procjenu načina na koji sustavi automatski reagiraju na pješake i bicikliste. Predstavljena je i reakcija AEB (Autonomno kočenje u nuždi) sustava automobila na motocikliste. Što se tiče sigurnosne pomoći, nadzor umora vozača razmatra se mnogo detaljnije nego prije, kao i kako reagiraju informacijski sustavi ograničenja brzine u složenim scenarijima. Konačno, stroža pravila znače da automobili ne mogu dobiti pet zvjezdica ako ne pružaju zaštitu svim kritičnim dijelovima karoserije u svim testovima sudara.
Podsjetimo, automobili završavaju s ocjenama koje idu u rasponu od jedne do pet zvjezdica, te pojedinačnim ocjenama, danim u postocima, za zaštitu odraslih (na prednjem sjedalu), djece (na stražnjem sjedalu), ranjivih sudionika u prometu odnosno sustavima aktivne sigurnosti.
Električna limuzina Nio ET5 (na slici) i SUV Nio EL7 prvi su dobili pet zvjezdica u novom sustavu testiranja.