Industrija litija, kojom dominira Kina, treba uložiti 116 milijardi dolara do 2030. kako bi ispunila ciljeve koje su postavile vlade i proizvođači automobila. Nedostižna brojka, tvrde stručnjaci u nedavnom istraživanju.
– To je gotovo nemoguće i definitivno je utrka s vremenom – izjavili su iz Benchmarka, tvrtke koja je pripremila studiju.
Tih 116 milijardi dolara trebalo bi ići na izgradnju novih rudnika i rafinerija, kao i na proširenje postojeće imovine. Uzimajući u obzir ciljeve proizvodnje električnih vozila, kao i podatke Međunarodne agencije za energiju o politikama svake zemlje, bilo bi potrebno 5,3 milijuna tona litij karbonata. Brojka znatno iznad trenutne dostupnosti ovog ključnog materijala, koja ne doseže niti tonu.
Većina proizvođača postavila je 2030. godinu kao granicu za prestanak proizvodnje vozila s unutarnjim sagorijevnjem. Konzultantska kuća predviđa da će za ispunjenje tog cilja biti potrebno 7,0 TWh (terawatt-sati) baterija. Problem je što prognoza proizvodnje istih iznosi samo 3,2 TWh litij-ionskih baterija.
Zapravo, naglašeno je da stotine rudnika rijetkih metala i minirala, ne samo litija, nedostaju da bi se zadovoljila potražnja. Najnoviji trendovi koje vidimo u automobilskoj industriji su eliminacija posrednika i kupnja izravno od rudarskih tvrtki, kao i preuzimanje tvrtki koje su posvećene iskopavanju litija. Hoće li to biti dovoljno?!