Kako je jedan vlasnik korejskog SUV-a dobio servisni račun na iznos od čak 104.000 eura?!

Treba se dobro raspitati koliki su servisni troškovi automobila koje proizvode s novom tehnologijom i u malim serijama...

U svim istraživanjima kvalitete vozila Hyundai je uglavnom u vrhu po pouzdanosti, po cijenema servisa je u prosjeku, ali tehnologija s gorivim ćelijama vodika je rijetkost, a proizvodnja u malim serijama je skupa. O ovakvim računima pisali smo kada su u pitanju troškovi popravka skupih hipersportskih automobila, ali ima i iznimki. Kupujete li automobil s novim tehnologijama onda igrate na nepoznatom terenu, s mnoštvom upitnika, a jedan od njih su i servisni troškovi. Vlasnik Hyundaija ix35 FCEV na vodik dobio je za ponudu za servis svog SUV-a, koja ga je ostavila bez riječi i izula iz cipela. Procijenjeni trošak popravka za 7 godina staro vozilo (jamstvo 5 godina) bio je nevjerojatnih 104.000 eura, što nije pokriveno početnim 5-godišnjim jamstvom.

Till Westberg, biznismen iz grada Bad Homburga u Njemačkoj, kupio je 2016. godine za 50.200 eura novi Hyundai ix35 FCEV kao zamjenu za plug-in hibrid Toyotu Prius. Kako javlja Auto Bild koji je otkrio priču, kompaktni SUV s vodikovom gorivom ćelijom radio je bez problema 7 godina, a vlasnik je u tom razdoblju prešao 84.000 km. No sad je Hyundai prestao raditi, prikazujući poruku o pogrešci na ekranu svaki put kada bi ga vlasnik pokušao pokrenuti.

Ogroman račun za popravak uglavnom se pripisuje gorivoj ćeliji vodika koja košta 84.875 eura prije poreza. Iznimno visoka cijena posljedica je činjenice da je ix35 FCEV vozilo ograničene proizvodnje sa skupom tehnologijom te s ograničenom dostupnošću rezervnih dijelova. Naravno, vlasnik neće platiti račun za popravak te je ovo i kraj automobila.

Westberg nije zadovoljan ishodom i želi da Hyundai uzme auto natrag. U izjavi za AutoBild, proizvođač automobila je priznao da popravak nema ekonomskog smisla i pokušava pronaći alternativna rješenja za kupca. Hyundai ix35 FCEV ostao je u proizvodnji između 2013. i 2018. prije nego što ga je zamijenio Hyundai Nexo. Rezervni dio gorive ćelije za masovno proizvedeni Nexo košta nešto povoljnijih 41.650 eura, premda Hyundai tvrdi da je novi sustav dizajniran da traje 10 godina ili 5000 sati rada prije nego što mora na servis.

Trenutno je jedino vozilo s gorivnim ćelijama na tržištu Toyota Mirai.