Gotardski bazni tunel jedan je od najimpresivnijih inženjerskih projekata 21. stoljeća. Bilo je potrebno 17 godina za izgradnju 57 km dugog tunela kroz Alpe između Erstfelda i Bodia u Švicarskoj. Tunel, najduži i najdublji na svijetu, služi kao vitalna željeznička veza između sjeverne i južne Europe. Sada će Gotardski bazni tunel biti zatvoren za putnički promet do 2024. zbog iskakanja teretnog vlaka iz tračnica.
Teretni vlak Švicarskih saveznih željeznica (SBB) vukao je 30 teretnih vagona iz Italije prema sjeveru kroz Gotardski bazni tunel prošli tjedan u četvrtak. Vagoni su pregledani u Chiassu, gradu na švicarskoj strani granice s Italijom. Teretni vlak je ušao u tunel u ispravnom stanju.
Međutim, 16 teretnih vagona iskočilo je iz tračnica u tunelu. Švicarski istražni odbor za sigurnost prometa vjeruje da je slomljeni kotač uzrokovao iskliznuće. Fragmenti diska kotača pokazuju da je vlak vozio nekoliko kilometara sa slomljenim kotačem prije nego što je iskočio iz tračnica. Vagoni su uništili tračnice razbacujući vino, sokove i drugu robu po tunelu.
Ukupno je potrebno zamijeniti oko osan kilometara pruge i 20.000 betonskih pragova. Tijekom radova samo će jedna od dvije cijevi tunela biti u funkciji. Jedna cijev bit će namijenjena teretnom prometu. Putnički vlakovi ići će zaobilaznim putem. Zaobilaznica će povećati vrijeme putovanja do dva sata, vožnjom preko Alpa i putnici će morati presjedati.
Inače, cilj tunela otvorenog 2016. godine bio je povećati kapacitet lokalnog prijevoza kroz Alpe, posebno za teret na koridoru Rotterdam–Basel–Genova, te smanjiti korištenje kamiona. To je treći tunel u ovoj regiji, nakon Gotardskoh tunela i Gotardskog cestovnog tunela.