Test Dacije Sandero Stepway: Poštena ponuda!

S jedne strane obitelj Sandera nudi kompromise, ali s druge i cijenu koja je veliki mamac za kupce. U odnosu na prethodnike, uglađenost u vožnji je na razini skupljih konkurenata

Gledajući cjenike novih automobila frustracije rastu i ključaju – sve dok se ne zaustavite na Dacijinoj ponudi. Ni tamo više nema diskontne ponude, ali cijena Sandera barem ne počinje po onoj staroj, od 19.999 eura. Ima tu jeftinijih i pristupačnijih modela, a ako ste dobro proračunali budžet, u neposrednoj blizini je i cjenik za 41 mm povišeni model Stepway, koji je kombinacija maloga gradskog automobila i SUV-a.

Mjesecima je Sandero najprodavaniji automobil u Europi, a nije teško zaključiti zašto je tako. Nismo svi bogati poput Norvežana, a novi Sandero pa i Stepway nudi puno više od bazičnog transporta. Da se odmah razumijemo, samo dvije zvjezdice na Euro NCAP testiranju ne djeluju obećavajuće, ali one su ponajviše zbog izostanka bilo kakvih modernih elemenata aktivne sigurnosti (izuzme li se elektronska kontrola stabilnosti, koja je tu). U samom sudaru, Sandero Stepway ima ocjenu solidnih 70 posto. Dakle, s Dacijom znate što kupujete, a neće to promijeniti novi logotipi sprijeda i straga jer je to jasna politika tvrtke. Do konkurentne cijene dolazi se i reduciranjem opreme za koju Rumunji/Francuzi misle da vam nije potrebna, odnosno da nećete inzistirati na njoj. 

Po svemu ostalom, Sandero Stepway je kvalitetan mali budžetni automobil, odnosno puno više je od nekog neuglednog proizvoda s logotipom robne marke u supermarketu. Unutrašnjost je uredna, dizajnerski čista, multimedija jednostavna i pregledna, a prostranost će sigurno pohvaliti i putnici u drugom redu. Prtljažnik je, također, u skladu s klasom (bilo bi bolje da ima malo niži utovarni prag). 

U odnosu na prethodnike veliki je napredak na području vožnje i voznih osobina. Prvo, smanjena je buka, a drugo, premda se Stepway dosta naginje u zavojima, subjektivni osjećaj brzine sad je mnogo bolji, odnosno vozač osjeća da u rukama ima ozbiljan i siguran automobil. Ovaj napredak može se izraziti i zadovoljstvom nakon nekoliko stotina prijeđenih kilometara, finesama koje pokazuju da je u zavojima Sandero Stepway stabilan, na otvorenoj cesti također, a u gradu spreman gutati neravnine mnogo bolje od skupljih konkurenata.

To da je Sandero nastao na (pojednostavljenoj) platformi novoga Clija se osjeti jer se ne vozi kao Dacije iz devedesetih kad ste se pitali je li više od 100 km/h na autocesti sigurno. Uglađenost je novum za Daciju i neka tako ostane. Također, 1,0-litrenom turbobenzincu teško je pronaći ozbiljnije zamjerke. Korektno funkcionira s petstupanjskim ručnim mjenjačem. Pritiskanje gasa neće vas ostaviti bez zraka jer tu silovitosti nema, ali za visoku putnu brzinu dovoljno je snage. Potrošnju je bez problema moguće držati na razini od šest litara, ako kombinirate grad i otvorenu cestu, odnosno na oko osam litara u gradu. Moglo bi i bolje na urbanim prometnicama, ali je korektno. 

Dakle, ovaj Sandero Stepway stoji 19.800 eura sa svom dodatnom opremom, ali osnovna verzija je 17.400 eura ili osnovna verzija s top opremom Extreme stoji 18.900 eura. Opet, ako spustite podvozje i izbacite Stepway iz naziva automobila, dobro opremljeni Sandero stoji 15.500 eura. U današnje vrijeme to je povoljno, a na vama je da odlučite želite li kompromise ili ćete skuplje platiti nekog konkurenta.  

Tehničke karakteristike 

MOTOR turbobenzinski, 3 cilindra/12 ventila, obujam 999 ccm, snaga 67 kW/91 KS od 4600 do 5000 o/min, okretni moment 160 Nm od 2100 do 3750 o/min

DIMENZIJE dxšxv 409,9×176,1×158,7 cm, međuosovinski razmak 260,4 cm, prtljažnik 320 l, spremnik goriva 50 l, masa 1096 kg

OVJES sprijeda McPherson, straga torzijska osovina

PERFORMANSE najveća brzina 172 km/h, ubrzanje 0-100 km/h 10,2 s

POTROŠNJA 5,6 l/100 km (WLTP)

EMISIJA CO2 128 g/km

Euro NCAP ++ 

+ Udobnost, prostranost, omjer/uloženo dobiveno

– Naginjanje u zavojima, Euro NCAP rezultat

Serijska oprema: ABS, ESC, 6 zračnih jastuka, klima-uređaj, radio/MP3, USB, Bluetooth, putno računalo, start/stop, LED prednja svjetla, sustav za upozorenje prije frontalnog sudara, aluminijski naplatci

Dodatna oprema: metalik boja (560 eura), navigacija (430 eura), automatska parkirna kočnica, kartica za beskontaktno otvaranje i pokretanje vozila, središnja konzola s naslonom za ruke, otvaranje spremnika za gorivo pomoću gumba (365 eura), prednji i stražnji parkirni senzori, kamera, sustav za nadzor mrtvog kuta (450 eura), električni krovni otvor sa sjenilom za sunce (430 eura), automatski klima-uređaj (195 eura)

Cijena 19.800 eura