Izvršni direktor BMW-a Oliver Zipse oštro je kritizirao odustajanje Europske unije od novih benzinskih i dizelskih automobila od 2035. godine u intervjuu Handelsblattu. Za masovnu proizvodnju električnih automobila nedostaju sirovine poput litija, kobalta i drugih rijetkih metala. Europa tako postaje ovisna o uvozu.
– A gdje će ljudi puniti sve električne automobile – upitao je i Zipse.
– Neće biti sveobuhvatne infrastrukture za električne automobile u Europi 2035. Mislite li da će za dvanaest godina u regijama kao što je južna Italija postojati stanice za punjenje u svakom selu?
Kritika dolazi neposredno prije početka sajma automobila IAA Mobility u Münchenu. Industrija tamo promovira promjenu prema održivoj i klimatski prihvatljivoj mobilnosti. BMW se također fokusira na električne automobile.
Elektromobilnost je nedvojbeno najvažnija tehnologija individualne mobilnosti u budućnosti, ali ne i jedina, rekao je Zipse. Također se treba osloniti na alternative kao što su vodikove gorive ćelije. Zabrana dizelaša i benzinaca bez dugoročno održive alternative ugušit će rast cijele industrije s vrlo visokom dodanom vrijednošću. Kina je, s druge strane, izgradila i promovirala svoju industriju električnih automobila duž cijelog lanca vrijednosti s jasnom strategijom industrijske politike.
– Ovo počinje s rudnicima i vodi kroz pročišćavanje sirovina sve do proizvodnje baterijskih ćelija – rekao je Zipse.
BMW i dalje nema namjeru odustati od proizvodnje benzinaca i dizelaša, odnosno igrat će na više kolosjeka. U tu strategiju uklapa se i razvoj električnih automobila.