Njemački ministar prometa Volker Wissing izjavio je da nema alternative e-gorivima ili sintetičkim gorivima u ponedjeljak u Münchenu na konferenciji koja je organizirana na velikom sajmu automobila. Tako će se i nakon 2035. godine u Europskoj uniji prodavati dizelski i benzinski automobili, odnosno ideja je očigledno spasiti veliki dio njemačke autoindustrije, dobavljače, proizvođače komponenti za motore… Naravno, s važnim preduvjetom – da su sintetička goriva proizvedena s nultom emisijom CO2, odnosno pomoću električne energije dobivene iz održivih izvora.
Njemački ministar je rekao da nije moguće postići ciljeve zaštite klime bez korištenja sintetičkih goriva, što govori o jasnoj namjeri Nijemaca da i nakon 2035. proizvode i prodaju automobile s motorima s unutranjim sagorijevanjem. To vrijedi i za pomorski i zračni promet. Prije svega, e-goriva moraju postati dostupna, što je još problem.
– Država mora pomoći s međunarodnom certifikacijom i standardima – rekao je Wissing.
U Njemačkoj se sintetička goriva ne mogu proizvoditi, ali tamo gdje ima obnovljivih izvora energije u izobilju, primjerice u Maroku proizvodnja bi bila moguća. Čini se da njemačka vlada priprema niz poreznih mjera u kojima bi se sintetička goriva subvencionirala, odnosno učinila dostupnijima, kao i električni automobili. Vidjet ćemo hoće li biti moguća veća proizvodnja sintetičkih goriva i hoće li cijene biti prihvatljive ili je to tek manevar da bi vlasnici skupih sportskih automobila mogli voziti svoja vozila na benzinski pogon.
– Potrebna su nam e-goriva za postizanje naših ciljeva zaštite klime. Sintetička goriva na bazi električne energije važan su i neophodan dodatak elektromobilnosti. Promet ćemo brže dekarbonizirati ako sve tehnološke mogućnosti držimo otvorenima. Uspješan razvoj tržišta e-goriva zahtijeva sveobuhvatnu političku potporu – u cijelom svijetu. Cilj nam je dogovoriti jedinstvene standarde i pravni okvir, smanjiti trenutno još uvijek visoke troškove i povećati proizvodne kapacitete. Za industriju i investitore pravna i planska sigurnost nužni su preduvjeti. Na našoj konferenciji u Münchenu pokrenuli smo međunarodni dijalog o e-gorivima, koji sada želimo kontinuirano nastaviti kako bismo goriva temeljena na električnoj energiji učinili dostupnima svim načinima prijevoza. Naši partneri mogu biti sigurni: možete se osloniti na Njemačku, kao igrača u klimatski prihvatljivoj transformaciji mobilnosti, ali i kao dugoročnog partnera za klimatski prihvatljiva goriva – rekao je Volker Wissing.
Miješanjem vodika dobivenog elektrolizom kao ključnog elementa i ugljičnog dioksida, koji se može povlačiti iz atmosfere ili drugih industrijskih procesa, te drugih elemenata, dobiva se sintetičko gorivo. Zbog procesa elektrolize pomoću kojeg se dobiva vodik ta se goriva nazivaju i e-goriva. Proizvodnja je počela, ali ona se odvija u malim količinama, odnosno trenutno je u fazi istraživanja. Moguće je dobiti tri produkta – sintetički benzin, dizel ili plin. Ključno je da se sagorijevanjem tih goriva maksimalno reduciraju štetni plinovi (niske razine sumpora, aromatskih ugljikovodika…) koji bi utjecali na atmosferu ili zdravlje čovjeka, odnosno emisije su mnogo niže nego kod klasičnih benzinaca i dizelaša.
Veliki problem sintetičkih goriva je zasad veliki gubitak energije. U odnosu na cjelokupnu potrošenu energiju iskorištava se tek 10 do 15 posto za pokretanje vozila (električna energija ima iskoristivost oko 80 posto). Pretpostavlja se da bi iskoristivost sintetičkih goriva mogla dosegnuti 60 posto.