Kinezi dolaze: Do 2030. godine opasno će ugroziti europsku autoindustriju!

Uglavnom se kao razlog za rast kineskih marki spominje cijena automobila koja je niža i do 10.000 eura u usporedbi sa sličnim električnim automobilima europskih ili američkih proizvođača

Prema analitičarima najveće švicarske banke UBS Group AG, zapadni će proizvođači automobila izgubiti petinu svog globalnog tržišnog udjela zbog rasta prodaje kineskih električnih vozila koja su jeftinija u proizvodnji. Na kraju, ta su vozila jeftinija i u salonima, a to će imati utjecaj i na kupce. Predvođeni BYD-om, kineski proizvođači automobila gotovo će udvostručiti svoj udio na globalnom automobilskom tržištu na 33% do kraja desetljeća, napisali su analitičari UBS-a Patrick Hummel i Paula Gong u izvještaju koji su objavili 31. kolovoza.

Izvještaj je objavio Bloomberg, a u njemu se posebno naglašava da će u opasnosti biti europski proizvođači poput Volkswagena i Renaulta, koji će se morati boriti s agresivnom konkurencijom.

Uglavnom se kao razlog za rast kineskih marki spominje cijena automobila koja je niža i do 10.000 eura u usporedbi sa sličnim električnim automobilima europskih ili američkih proizvođača. No nije to jedini razlog. Najveći kineski proizvođač BYD ima 600.000 zaposlenih radnika, uključujući 90.000 inženjera. BYD, koji također proizvodi vlastite baterije i poluvodiče, unatoč nižim cijenama ima i veće profitne marče – čak i od Tesle, koja je primjer dobre poslovne izbalansiranosti.