Mozilla je kompanija koja, među ostalim, potpisuje Firefox, internetski preglednik. No tvrtka se bavi i drugim stvarima, a jedna od njih je i prikupljanje podataka. Od svih kategorija proizvoda koje je Mozillin tim ispitao, automobili su najgori. Svih 25 robnih marki koje je pregledao dobilo je oznaku upozorenja Privatnost nije uključena, zbog lošeg postupanja s podacima potrošača. Studija je otkrila da su sve robne marke koje je promatrala prikupile više podataka nego što je potrebno za pokretanje povezivih usluga. To im omogućuje da saznaju gdje vozite, koliko brzo vozite, pjesme koje svirate, ali čak i informacije o vašoj genetici ili, kao što je slučaj kod jedne marke, seksualnom životu.
Gotovo sve robne marke (84 posto) dijele te podatke drugim tvrtkama kao što su pružatelji usluga, brokeri podataka itd. Čak 76 posto ugovora o privatnosti proizvođača automobila dopušta im prodaju vaših osobnih podataka. Više od polovice kaže da će podijeliti informacije s lokalnim vlastima i agencijama za provođenje zakona kao odgovor na zahtjev, a ne sudski nalog.
Mozilla je otkrila da su Renault i Dacia jedine dvije marke koje kažu da svi vozači imaju pravo izbrisati svoje osobne podatke. U međuvremenu, drugi pretpostavljaju da ste, ako uđete u njihovo vozilo, pročitali ugovor o privatnosti i pristali na njega. Što je još gore, neki su brendovi pretpostavili da je svaki putnik koji poveže svoj pametni uređaj s vozilom pristao na dijeljenje podataka.
S obzirom na to da povezana vozila čuvaju veliku količinu vaših informacija, alarmantno je da su njihovi rezultati u kategoriji kibernetičke sigurnosti loši. Mozilla tvrdi da je u posljednje tri godine 68 posto marki zaradilo lošu ocjenu zbog curenja informacija, hakiranja i kršenja koja su ugrozila privatnost vozača.
Mozilla vjeruje da se javnim pritiskom može natjerati automobilsku industriju da bude bolja. Vidjet ćemo…