Prema vlastitim informacijama, poljska tvrtka Nevomo uspješno je testirala tehnologiju u kojoj se vozilo kreće lebdeći po konvencionalnim tračnicama. Nevomo je demonstrirao princip nazvan Magrail sa 6 metara dugim i 2 tone teškim testnim vozilom s linearnim motorom i magnetima koji osiguravaju udaljenost od tračnica.
Vozilo se najprije normalno kotrljalo stazom dugom 720 metara u Nowi Sarzyni u Poljskoj, počelo je lebdjeti pri nešto više od 70 km/h i postiglo brzinu od 135 km/h, priopćila je tvrtka. Poljaci na tehnologiji rade tri i pol godine, a EU financira projekt sa 17,5 milijuna eura.
Kako bi vlakovi mogli lebdjeti, postojeću željezničku infrastrukturu trebalo bi nadograditi komponentama koje bi se montirale na pragove. Cilj je vlakovima s ovom tehnologijom omogućiti vožnju brzinom od 330 km/h na konvencionalnim prugama i brzinama do 550 km/h na brzim prugama. Dosad su u svijetu takozvani levitirajući ili magnetni vlakovi koristili posebnu infrstrukturu za postizanje iznimno visokih brzina…