Odbor koji predstavlja zemlje članice Europske unije raspravljao je o drugom nacrtu teksta o Euro 7 standardima onečišćenja vozila, koje je predstavilo španjolsko predsjedništvo EU. Čini se da su zemlje članice usuglasile prijedlog po kojem će Euro 7 norma biti tek nešto rigoroznija od Eura 6. Očigledno je lobiranje autoindustrije donijelo rezultate.
Euro 7 emisijska norma trebala je radikalno ograničiti ispuh štetnih plinova. No predstavnici autoindustrije odmah su ustali protiv ove odluke uz dva ključna argumenta – zbog ugradnje novih katalizatotora i sustava kontrole emisija na benzince i dizelaše, cijene automobila bi iznimno porasle (do čak četiri, pet tisuća eura za male automobile poput Volkswagen Pola), a ulaganje u nove tehnologije smanjenja emisija oduzelo bi značajna sredstva proizvođačima automobila namijenjena za ulaganja u električni tranziciju, odnosno električne automobile. Sa svojim argumentima lobisti autoindustrije očigledno su uspjeli uvjeriti europske političare, koji su bitno ublažili Euro 7 normu.
S druge strane, udruga Transport & Environment, koja promiče zelene politke, razočarana je ishodom. Udruga tvrdi da je zagađenje zraka u europskim gradovima užasno i nastavlja premašivati smjernice Svjetske zdravstvene organizacije (WHO). U Europi je oko 400.000 preuranjenih smrti godišnje uzrokovano onečišćenjem zraka.
– Ovaj prijedlog je katastrofa. Popuštajući prijetnjama proizvođača automobila, naši političari osuđuju ljude na narušeno zdravlje. Proizvođačima automobila daju dozvolu da zagađuju – rekla je Anna Krajinska, voditeljica emisija iz vozila i kvalitete zraka u Transport & Environmentu.
Što je novo u posljednjem nacrtu Euro 7 normi:
– Ograničenja emisija za automobile su oslabljena. Nema promjena u ograničenjima emisija za automobile i kombije u usporedbi s Euro 6, čak ni za dizelaše koji i dalje smiju ispuštati više štetnih dušikovih oksida od benzinaca
– Ograničenja emisija tijekom hladnog pokretanja motora, koja su kritična za smanjenje ograničenja onečišćenja u gradovima, također su ukinuta
– Amonijak, koji doprinosi smrtonosnom onečišćenju PM2,5 česticama, također je odbačen kao parametar koji se mora smanjiti (kod automobila)
– Ograničenja emisija za kamione ozbiljno su oslabljena – kako bi se smanjilo zagađenje u gradovima. Ograničenja su slabija od onih postavljenih u SAD-u
– Nema poboljšanja u uvjetima testiranja na cestama za automobile u usporedbi s Euro 6 normom, što znači da će automobili moći nastaviti premašivati ograničenja emisija tijekom vožnje u gradovima, u brdovitim regijama te po hladnom i toplom vremenu
– Relaksirane su i mjere koje se tiču emisija sitnih čestica iz automobilskih guma, tijekom vožnje