Novi Citroën e-C3: Prvi automobil koji će cijenom napasti Dacije?!

Uz električnu verziju, planiran je i benzinski C3!

Sljedeća generacija Citroëna C3 stići će početkom sljedeće godine kao nasljednik modela 2CV, a razvijen je da omogući električnu vožnju masama. Novi ë-C3 koštat će samo 23.300 eura te će predstavljati najveću moguću konkurenciju Daciji Spring Electric. Još jeftinija verzija s manjom baterijom pridružit će se ponudi 2025. godine i to po cijeni od 19.990 eura.

U Citroënu vjeruju da je to najpristupačniji “pravi” (mali) električni automobil na tržištu, napominjući da bi trebao imati više prostora od Dacije Spring Electric. Ključ za postizanje takve cijene bila je uporaba isplative platforme Smart Car, koja je izvorno bila rezervirana za zasebni CC21 C3 koji se prodavao u Indiji i Latinskoj Americi.

Platforma Smart Car prilagođena je kako bi zadovoljila europske propise, dobila je jaču strukturu za sudare te niz izmjena kako bi se poboljšala profinjenost, dok je odjeljak za baterije promijenjen iz T-oblika u kvadrat kako bi se poboljšao kapacitet. Ovaj mali električni automobil će stići s baterijom od 44 kWh litij-željezo-fosfat (LFP), što mu daje domet od 320 km, dok će varijanta od 19.990 eura nuditi domet od 199 km. LFP kemija donosi nekoliko prednosti: jeftinija je za proizvodnju, traje duže i potpuno izostavlja kobalt. Međutim, LFP ćelije nisu tako bogate energijom kao nikal-mangan-kobalt, što znači da LFP baterije ekvivalentnog kapaciteta teže više. Dodatno, LFP baterije su obično osjetljivije na vanjske temperature, sa značajno smanjenim brzinama punjenja u hladnim uvjetima.

Citroën je uvjeren da će relativno mali domet novog modela biti dovoljan, a kako bi se osiguralo da ë-C3 ostane upotrebljiv i na dužim putovanjima sposoban je za brzo punjenje do 100 kW, što omogućuje punjenje od 20-80% u 26 minuta. Performanse su usporedive s onima trenutnog benzinskog C3. Jedan motor na prednji pogon s 111 KS omogućit će da ë-C3 ubrza od 0 do 100 km/h za oko 11,0 sekundi s najvećom brzinom od 135 km/h. Važnost ë-C3 za budućnost Citroëna ne može se nikako podcijeniti jer C3 trenutno zauzima 40% prodaje osobnih automobila marke, prema podacima tvrtke.

Također, ako potražnja bude velika, planirana je i benzinska verzija koja bi cijenom trebala ‘napasti’ Daciju Sandero. Novi C3, naime, ima platformu koja podržava i motore s unutarnjim sagorijevanjem.