Početkom sedamdesetih prošlog stoljeća automobilski skepticizam dosegao je svoj prvi vrhunac, a koji će ubrzo dobiti i novi zamah zahvaljujući velikoj naftnoj krizi. Masovna motorizacija bila je u zamahu, ali s njome se pojavila i ozbiljna kritika njezinih negativnih posljedica na naš planet za koji se smatralo da se prekomjerno iskorištava. Godišnje je u svijetu oko 12 milijuna automobila završavalo u otpadu, a životni vijek automobila bio je oko tek 10 godina.
Ovakav crni scenarij očito je pogodio i inženjere Porschea u Zuffenhausenu koji su na IAA 1973. u Frankfurtu na Majni predstavili projekt FLA (Forschungsprojekts Langzeit-Auto). Projekt izrade „dugovječnog automobila“ bio je u formatu kompaktnog automobila s dvoja vrata i pet sjedala, a cilj studije bio je da automobil traje dvostruko dulje od tadašnjeg standardnog automobila – najmanje 20 godina.
Uz to tehnička osnova trebala je poslužiti bez problema za barem 300.000 km! Ideja o konstruiranju automobila koji se suprotstavlja rasipanju sirovina i mentalitetu bacanja te tako doprinosi spašavanju planeta bila je očita! U ranim sedamdesetima, kada su automobili prebrzo hrđali i tehnički zahtjevali intenzivno održavanje, to se svakako činilo kao cilj kojem vrijedi težiti.
Materijali za noseću konstrukciju FLA odabrani su zbog otpornosti na koroziju, kao i zbog jednostavnosti recikliranja. Premda FLA nikada nije dobio karoseriju, ideja je bila da paneli budu izrađeni od aluminija ili nehrđajućeg čelika i da se jednostavno mogu po potrebi izmjenjivati. Osim aluminija u fokusu je bio nehrđajući čelik, kao i vruće cinčanje za zaštitu onih dijelova koji su bili izrađeni od običnog čelika.
Staklene površine bile su otporne na ogrebotine, akumulator je već tada bio bez održavanja, ispušni sistem bio je izrađen od nehrđajućeg čelika, električni spojevi spojevi bili su posrebreni, a električna instalacija izrađena od aluminijskih kablova maksimalno minimalizirana i podijeljena u sektore tako da se jednostavno moglo mijenjati snopove vodiča i na taj način brzo i jeftino rješavati probleme. Šarke na vratima, razne ručice, prekidači, brave i cijeli niz drugih sitnica su na ovom automobilu bili dizajnirani za maksimalnu izdržljivost i dugovječnost.
Maksimalno se razmišljalo i o recikliranju ugrađenih materijala te o sigurnosti karoserije. Porscheovi inženjeri razmišljali su i o modularnosti. S obzirom na planirani rok trajanja od 20 godina, u kojem je svakako bilo za očekivati i nove tehnologije, izmjenjivim modulima bi se riješio problem modernizacije automobila u ovlaštenim servisima ili bi se na taj način obavljale i generalne reparature.
Za pogon je Porsche predvidio straga ugrađen 2,5-litreni zrakom hlađeni četverocilindarski redni motor. Snaga motora sa 75 KS prenosila se na kotače preko trostupanjskog poluautomatskog ili automatskog mjenjača. Prilikom predstavljanja FLA-a, Porsche je priznao da bi cijena takvog vozila bila oko 30 posto viša od cijene usporedivog konvencionalnog automobila. Međutim, životni vijek bi se produžio za 100 posto! Čim je FLA studija predstavljena, zapljusnule su je kritike. Tko želi voziti isti auto dvadeset godina kada svake godine dolazi do novih dostignuća u automobilskoj tehnologiji i dizajnu?! – glasno su razmišljali novinari. Menadžeri Mercedesa ocijenili su Porscheovu ideju kao potpuno iluzornu. Panhard je već bankrotirao s aluminijskim karoserijama otpornim na hrđu – kratko je svoj sud izrekao VW pozvavši se na francuskog proizvođača koji je propao šezdesetih.
Porsche FLA ostao je unikat, zapravo nikada vozni koncept. No, ideje nisu bile uzaludne. Porsche je ugradio veliki broj FLA-ovih značajki u svoju ponudu automobila. Antikorozivna zaštita galvanizacijom i vrućim cinčanjem postaje uobičajena pojava za zaštitu od korozije u proizvodnji automobila pa tako Porsche uvodi i šestogodišnje jamstvo protiv hrđanja karoserije. Uvodi se i godina dana opće garancije bez ograničenja kilometraže! Upotreba plastike i legura također se počela pojavljivati u suvremenoj ponudi Porschea, a vodi se i više računa o korištenju materijala koje je moguće reciklirati. Pokazalo se i da su početne kritike konkurencije upućene na Porsche FLA ipak bile neosnovane. Ovaj laboratorij ideja ubrzo su i drugi proizvođači počeli shvaćati ozbiljno, a planet na kojem živimo dobio je veće šanse za preživljavanje…