Na američkim sudovima vodi se niz postupaka u kojima se odlučuje je li Teslin sustav aktivne sigurnosti odgovoran za prometne nesreće. Naime, mnogi vozači shvatili su ga kao sustav autonomne vožnje, prepustili su upravljanje tzv. Autopilotu i stradali. Barem tako tvrde preživjeli u prometnim nesrećama. Jedan sud sada je odlučio da to nije istina.
Sud u Riversideu u Kaliforniji vodio je važan slučaj. Postupak je završio pobjedom američkog proizvođača automobila. Nakon četiri dana konzultacija, devet od dvanaest članova porote smatralo je da sustav pomoći nije odgovoran. Riječ je o nesreći s Teslinim Modelom 3 iz 2019. koji je sletio s autoceste u južnoj Kaliforniji pri brzini od 105 km/h. Električni automobil udario je u palmu i zapalio se, a 37-godišnji vozač je poginuo, njegova zaručnica i njezin sin preživjeli su s teškim ozljedama.
Preživjeli su za nesreću optužili Autopilot i Teslu. No proizvođač se branio da su u uputama jasno navedena ograničenja. U priručniku za Model 3 stoji:
– Uvijek držite ruke na upravljaču i obratite pozornost na uvjete na cesti, okolni promet i druge sudionike u prometu (kao što su pješaci i biciklisti). Uvijek budite spremni reagirati na odgovarajući način. U protivnom može doći do štete, ozljeda ili nesreća sa smrtnim ishodom. Nijedna od ovih funkcija ne čini vozilo potpuno autonomnim, niti vas zamjenjuje kao vozača.
Proizvođač automobila također je to naveo na sudu. Nesreća je rezultat ljudske pogreške. Vozač je također bio pijan. Također nema dokaza da je Autopilot bio aktivan prije nesreće.
Dugo je direktor tvrtke Elon Musk hvalio Autopilot, a u posljednje vrijeme znakovito šuti. Dok sudovi rade, ne treba se razmetati…