Novo gorivo: Ne gori kad je izloženo plamenu, a može ga zapaliti samo struja pod visokim naponom!

Spominje se i veliki napredak u kontekstu sigurnosti i transporta ovog goriva u odnosu na konvencionalni benzin ili dizel

Benzin, dizel i druga konvencionalna goriva zapaljiva su i mogu uzrokovati požare tijekom skladištenja ili transporta. Istraživači sa Sveučilišta Kalifornija u Riversideu (UC Riverside) predvođeni Yujie Wangom stoga su razvili inovativno gorivo koje se ne može zapaliti plamenom, već samo impulsima električne energije.

Prema objavi u časopisu Američkog kemijskog društva, osnova sigurnog goriva je ionska tekućina, koja ima slična svojstva kao i tekuća sol.  Slična je soli koju koristimo kuhinji, a to je natrijev klorid. Ona koju smo koristili za ovaj projekt ima nižu točku taljenja od kuhinjske soli, nizak tlak pare i organska je. Kemijski inženjeri UC Riversidea promijenili su sastav tekućine zamijenivši klor perkloratom. Potom su pokušali zapaliti gorivo iskrom, odnosno upaljačem, što nije uspjelo. Konvencionalni benzin bi se, s druge strane, zapalio tijekom eksperimenta. Istraživači su zatim naelektrizirali tekućinu i pokušali je ponovno zapaliti upaljačem.

– Čim smo isključili struju, plamen je nestao i mogli smo ponavljati ovaj proces uvijek iznova – primijeniti napon, vidjeti dim, zapaliti dim, a zatim ga ugasiti. Bili smo uzbuđeni što smo pronašli sustav koji mogli bismo početi i stati vrlo brzo – napiasli su znanstvenici.

Primjenom višeg napona na tekućinu stvara se intenzivniji plamen s većom izlaznom energijom. Prema Michaelu Zachariahu, metoda bi stoga mogla funkcionirati kao sustav u motoru.

Na ovaj način može se fino mjeriti razina izgaranja, a mnogo je lakše isključiti motor u slučaju nužde, kada se vozaču, na primjer, nešto dogodi i kada sustav detektira da ne upravlja vozilom.

Prema autorima, sigurno gorivo se teoretski može koristiti u bilo kojem vozilu. Međutim, prije nego što se može koristiti u industrijskim razmjerima, još uvijek ga treba testirati u različitim motorima, između ostalog kako bi se izmjerila njegova učinkovitost. Također, zasad je ovo gorivo skupo, ali se tvrdi da bi cijena mogla padati.

Na kraju, spominje se i veliki napredak u kontekstu sigurnosti i transporta ovog goriva u odnosu na konvencionalni benzin ili dizel.