Koliko su se kineski automobili raširili u Europi? Primjer s najliberalnijeg tržišta sve pokazuje…

Luksuzni i inovativni brend Nio je od nove godine u Norveškoj prodao samo 470 vozila

Ni u jednoj drugoj zemlji u Europi nema više kineskih marki automobila zastupljenih na tržištu nego u Norveškoj. Samo ove godine trinaest novih marki automobila registrirano je u sjevernoeuropskoj državi, gdje svatko vidi svoju priliku, računajući na bogatstvo Norvežena, otvorenost tržišta i veliki udio električnih automobila. Neki od brendova sami su pronašli put do Norveške, dok su druge brendove preuzeli norveški uvoznici. Zajedničko gotovo svim brendovima je da još uvijek nisu pronašli El Dorado, ali postoje iznimke. Kada govorimo o tipičnim kineskim brendovima, prvenstveno mislimo na marke koje su nastale u Kini. Ne na Volvo i Polestar, na primjer, švedske marke koje je kupio i razvio kineski Geely. Dosadašnja statistika registracija ove godine pokazuje da se moramo spustiti sve do 20. mjesta u statistici prije nego što pronađemo prvu kinesku marku automobila. Tu nalazimo MG koji je ove godine uspio prodati svoj električni MG 4 u solidnim količinama. Također, sljedeći kineski model dolazi iz MG-a – ZS EV, pa i treći Marvel R. No i to su sve male količine. Iza njih je najveći proizvođač automobila u Kini BYD s dva modela Tang i Atto 3.

S nešto više od mjesec dana koliko je ostalo od 2023. godine, Nio je od nove godine prodao samo 470 vozila. To iznosi nešto više od tri automobila po zaposlenom djelatniku u njihovom uredu i salonima. Potom, luksuzni Hongqi E-HS9 je na 103. mjestu među električnim vozilima. Daleko niže na listi nalaze se i brendovi kao što je Voyah koji je prošle godine izašao na tržište sa SUV-om Voyah Free. Iz prekrasnog izložbenog salona u centru Osla prodali su 10 automobila u 2022., a do sada su ove godine prodali 18 automobila. Za usporedbu, samo je Teslin Model Y prodan u pet puta većim količinama (20.000 primjeraka) nego svi kineski modeli, piše elbil24.