Usvajanje električnih automobila ne napreduje istim ritmom u svim državama Europske unije. Očekivano, ne razmišljamo svi isto, a ni vlada nemaju iste prioritete. Na primjer, Norveška (dio je Europskog gospodarskog prostora EEA) je već godinama ranije agresivno krenula u električnu tranziciju tako da sada udio novih električnih automobila na tamošnjem tržištu čak i pada. U odnosu na prodaju od siječnja do studenoga 2022. godine, prodaja električnih automobila u Norveškoj u istom periodu ove godine pala je za 9,4 posto. No i dalje je u jedanaest mjeseci ove godine prodano čak 95.630 električnih vozila, a ukupno tržište je 114.772 vozila. Dakle, ogromna većina novih automobila iz salona će se odvesti samo na – struju!
Kakva je situacija na ostalim tržištima? Znate li koja država Europske unije ima najmanji udio električnih automobila u prodaji novih automobila? Po podacima Europske udruge proizvođača automobila država s najmanje prodanih električnih automobila je – Hrvatska! U odnosu na jedanaest mjeseci 2022. godine, od siječnja do studenoga 2023. godine rast je samo 22,8 posto. Svi ostali su ispred, neki manje, poput Mađarske (24,1 posto), Njemačke (28,2 posto) ili Italije (33,2 posto), a neki više, poput Bugarske (131 posto), Grčke (130,5 posto), Cipra (121,3 posto), Danske (110,3)…
Ne mogu se tržišni udjeli električnih automobila pratiti samo naklonošću i otvorenošću tržišta za taj tip tehnologije. Mnogo toga ovisi i o subvencijama za kupnju električnih automobila. Na primjer, možemo pretpostaviti da će prodaja električnih automobila u Njemačkoj padati jer su ukinute subvencije zbog budžetskih ušteda. Procjene su da bi broj prodanih novih električnih automobila 2024. godine mogao pasti s otprilike pola milijuna, koliko će biti prodno ove godine, na 300.000 automobila. Osim ako proizvođači automobila ne ponude dramtične popuste, što neki već rade…