Najveći kineski proizvođač automobila BYD planira izgraditi svoju prvu europsku tvornicu automobila u Mađarskoj. Tvornica u Szegedu proizvodit će električna vozila i plug-in hibride za europsko tržište i u njoj će se otvoriti tisuće radnih mjesta, objavio je BYD u petak. Odluka BYD-a dolazi nakon godinu dana izbora lokacije, a u igri su još bili Francuska i Njemačka, piše Bloomberg.
BYD-ov cilj je 10 posto tržišnog udjela u Europi do kraja desetljeća. Tvrtka je prodala nešto više od 13.000 automobila u Europi do kraja studenog, što je zasad skromna brojka. Atto 3 bio je najprodavaniji model marke s gotovo 11.000 prodanih primjeraka. Ministar vanjskih poslova Peter Szijjarto rekao je da će Mađarska dati subvencije za tvornicu BYD, ali će iznos objaviti tek nakon što dobije odobrenje Europske komisije.
– Ovo će biti jedno od najvećih ulaganja u mađarskoj gospodarskoj povijesti – rekao je Szijjarto.
U dekretu objavljenom u četvrtak, premijer Viktor Orban alocirao je 125 milijuna eura iz proračuna za nadogradnju cestovne, željezničke, električne, plinske i vodovodne infrastrukture oko industrijskog parka u Szegedu, bez imenovanja BYD-a u dokumentu.
Kineski brendovi kao što su BYD, MG i Nio šire se u Europi kako bi postali manje ovisni o domaćem tržištu, gdje prevelika ponuda i rat cijenama koji je Tesla pokrenuo tijekom prošle godine opterećuju njihov profit.
Ovako BYD planira izbjeći i možebitne nove carinske stope Europske unije na automobile proizvedene u Kini.