Istraživanje je američko, ali je, bez obzira ne sve razlike između tamošnjih i europskih cesta, zanimljivo. Više prostora za vozila trebalo bi rezultirati manjim brojem nesreća, zar ne? Odgovor je – ne! To je zaključak istraživanja Johns Hopkins Bloomberg School of Public Health – Bloomberg American Health Initiative. Kako se pokazalo, uže gradske ceste sigurnije su od širih. Paradoks?
Znanstvenici Johns Hopkinsa proučavali su širine prometnih traka u sedam gradova SAD-a: New Yorku, Dallasu, Philadelphiji, Chicagu, Washingtonu, Denveru, Salt Lake Cityju i Miamiju. Pregledano je 7670 dionica cesta, a zatim je istraživanje suženo na 1117 dionica radi detaljnije analize. Znanstvenici su otkrili da se u većini slučajeva smanjio broj nesreća na cestama s užim trakama u odnosu na ceste sa širim trakama.
Većina gradskih odjela za prijevoz preferira gradske ulične trake širine od 3 do 3.6 metara, gdje je to moguće. Međutim, znanstvenici su otkrili da na cestama gdje je širina 2.75 metara nema značajnijeg smanjenja nesreća pri brzini od 32 km/h, ali se drastično smanjio broj sudara pri brzini od 50 do 55 km/h. Sigurnost pješaka također se povećava s užim cestama. Uz uže ceste, ima više mjesta za nogostupe i biciklističke staze.