U intervjuu za Focus Online inženjer koji je godinama radio na razvoju motora u tvrtkama Audi, Alpine i General Motors, prof. Fritz Indra (83) kritizirao je prelazak na električne automobile. Upitan o prestanku subvencioniranja električnih automobila u Njemačkoj Indra je naglasio da je to jasan znak da e-mobilnost počinje propadati. On misli da je ispravno da se nove tehnologije promoviraju na početku, ali ako shvatite da poticaji ne pomažu i tehnologija ne dolazi do kupaca, onda tome treba što prije stati na kraj.
Cilj od 15 milijuna električnih automobila do 2030. godine na cestama u Njemačkoj, koji je postavila savezna vlada, više nije moguć.
– Prije će biti pet milijuna – siguran je Indra. Novac koji uštedite ukidanjem subvencija za kupnju električnih automobila možete uložiti u stvari koje stvarno pomažu okolišu, tvrdi on.
Indra tvrdi da je potrebno prijeći 60.000 kilometara s električnom energijom dobivenom obnovoljivim izvorima dok električni automobil ne postane ekološki prihvatljiviji od motora s unutarnjim izgaranjem. Ako izvori proizvodnje energije nisu obnovljivi, upitno je kad električni automobili mogu sustići benzice i dizelaše.
Prema Indri, ukidanje ukidanje subvencija pokrenut će još jedan proces razmišljanja kod kupaca:
– Pitat će se isplati li se sada za nekoliko tisuća eura više isprobati tehniku u kojoj je sve zapravo gore nego kod motora s unutarnjim izgaranjem, čak i s ekološke točke gledišta.
Trenutačno nema dovoljno javnih punionica koje bi zadovoljile potražnju. Za velike udaljenosti ili udaljena mjesta motori s unutarnjim sagorijevanjem stoga su još uvijek praktičnija opcija. Indra je ocijenio i velike popuste koje proizvođači električnih automobila sada daju na svoja vozila.
– Na ovaj način autoindustrija samo želi spriječiti da električni automobili stoje na zalihama. Jer ondje trunu, baterije odumiru i automobili nakon nekoliko godina postaju potpuno bezvrijedni.
Kao što pretpostavljate, nije iznenađujuće da Austrijanac nije obožavatelj planirane zabrane prodaje vozila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem od 2035. godine.
– Sa svakim danom, dok se ova zabrana ne poništi, naš nedostatak u usporedbi s azijskim proizvođačima se povećava – kaže Indra.
Dok europski proizvođači, osim BMW-a, ne žele dalje razvijati motor s unutarnjim izgaranjem, kineski Geely radi na novoj generaciji motora. Oni bi će biti još 10 do 15 posto ekonomičniji i proizvodili bi se u pogonima u Europi. Naravno, ovo je samo jedna procjena jednog čovjeka, koji je cijelu karijeru radio s dizelašima i benzincima. Sigurno je da se mogu javiti i oni koji tvrde suprotno. U čudnim vremenima živimo, a ova tehnološka neizvjesnost mogla bi temeljito promijeniti autoindustriju.