Nagrada je veća od rizika: Brojni brodovi i dalje plove Crvenim morem!
Mnogi brodovlasnici su očigledno procijenili da se više isplati riskirati nego značajno povećati vrijeme i troškove plovidbe koristeći dugu rutu uz jug afričkog kontinenta
Nedavni napadi na brodove u Crvenom moru uvelike su poremetili promet na tom strateški važnom plovnom putu. Unatoč brojnim upozorenjima službenih organizacija i vlada, industrijskih grupa i konzultantskih tvrtki za pomorsku sigurnost, brodovi i dalje plove tim područjem. Jemenski pobunjenici Huti napadaju trgovačke brodove bespilotnim letjelicama i projektilima od studenog, a do danas su izveli najmanje 29 napada. Posljednji se dogodio u ponedjeljak ujutro, kada je balistički projektil pogodio brod za rasute terete u američkom vlasništvu.
Američke i britanske snage uzvratile su raketnim udarom na položaje Huta na kopnu, a militantna skupina još ima sposobnost izvođenja daljnjih napada. Američka pomorska uprava upozorila je brodove pod američkom zastavom ili u vlasništvu SAD-a da se drže podalje od voda južno od saudijske granice ili zapadno od Adena, a Združene pomorske snage – međunarodna koalicija za pomorsku sigurnost sa sjedištem u Bahreinu – savjetovala je sve brodove da se udalje od Bab el-Mandeba.
Unatoč tome, trgovački promet nastavlja se na ruti Crveno more-Suez. Promet rasutih brodova, teretnjaka i tankera nastavlja se, a intenzitet je tek malo pao. Manje je kontejnerskih brodova. Prošli tjedan, vođa Huta Mohammed Ali Al-Houthi rekao je da bi se brodovi, koji žele proći pored Jemena, trebali odreći Izraela u svom identifikacijom signalu za praćenje (AIS).
Nekoliko brodova prihvatilo je ovu poruku dok su prolazili pokraj Jemena, sudeći prema podacima AIS-a. U utorak ujutro (po lokalnom vremenu), najmanje četiri su emitirala neku varijaciju poruke “bez kontakta s Izraelom”. To uključuje brodove SSI Glorious (UAE), Voras (Velika Britanija), AC Renhe i Pocahontas (Kina). Corey Ranslem, izvršni direktor pomorske tvrtke Dryad Global, rekao je za New York Times da je promet brodova na ovoj ruti na oko 50-60 posto prijašnjega.
Brodovlasnici i osiguravatelji će rade poslovne procjenu rizika i koristi od korištenja rute, uključujući stupanj opasnosti za plovilo. Od početka jemenskog građanskog rata prije 10 godina nijedan trgovački brod s čeličnim trupom nije potopljen u napadu Huta. Mnogi brodovlasnici su očigledno procijenili da se više isplati riskirati nego značajno povećati vrijeme i troškove plovidbe koristeći dugu rutu uz jug afričkog kontinenta.