Novitet na proizvodnoj liniji: BMW-e će vam sklapati humanoidni roboti!

Najnoviji zaposlenik u tvornici tvrtke u Južnoj Karolini visok je 1,96 metara, težak 130 kilograma, ne uzima godišnje odmore i uzima pauze samo kako bi se napunio. Pitanje je kada će prvi ljudi zbog njega ostati bez posla

Od ranih osamdesetih godina prošlog stoljeća proizvođači automobila koriste robote na montažnim linijama za zavarivanje i spajanje teških dijelova. Uglavnom su to automatske ruke. To će se promijeniti. Elon Musk u više navrata predstavljao je napredak humanoidnog robota Optimusa kojeg razvija Tesla za svoje montažne linije, ali još nije počeo raditi na njima. Sada BMW prestiže Teslu i uvodi Figureov humanoidni robot na proizvodnu liniju u tvornici u Spartanburgu u Južnoj Karolini. Tamo se proizvode crossoveri X3, X4, X5, X6 i X7.

Humanoidni robot može obavljati osjetljive montažne radove koje robotske ruke ne mogu pa ih izvode ljudski radnici, uglavnom sklapaju motore, mjenjače i ugrađuju dijelove kabine. Figuerov robot je veći i teži od prosječnog radnika, visok je 1,96 metara i težak 130 kg. Ali također može podnijeti veću težinu, ne izlazi pušiti ili na kupaonicu, niti na odmor ili bolovanje, samo stane u svoj položaj za punjenje svakih 5 sati da se napuni. Hoda na dvije noge i koristi dvije ruke s pet prstiju za kretanje i djelovanje, baš kao i ljudsko biće, što znači da može raditi sve što ljudski radnik radi i koristiti svoj alat, i neće mu trebati postaviti pokretnu traku. Možda će trebati samo dodati koju utičnicu za punjenje.

BMW još ne zamjenjuje ljude na proizvodnim linijama: prvi roboti korišteni su za testiranje mogućnosti i zadataka u tvornici. S jedne strane, SAD ima milijune nepopunjenih radnih mjesta u proizvodnji, a proizvođači automobila nedavno su potpisali nove, skuplje ugovore o radu sa Sindikatom industrijskih radnika, nakon dugog štrajka, i sada traže načine za smanjenje troškova. Na kraju, ovi roboti ugrožavaju egzistenciju stotina milijuna radnika.