Njemački trgovac automobilima upleo se u veliku pravnu bitku zbog svoje odluke da uveze 22 Volkswagena ID.6 iz Kine. Dotični trgovac je Gregory Brudny, koji je vidio ID.6 i mislio je da će se svidjeti njegovim kupcima. Tvrdi da je išao legalnim kanalima kako bi kupio vozila, kupujući ih od kineskog VW-FAW-a.
Razlog? Naravno, cijena. Dok prosječna cijena novih električnih vozila u Njemačkoj nastavlja rasti, velika konkurencija u Kini dovela je do značajnih popusta. Na primjer, VW je Kini prodavao ID.3 za samo 16.000 eura, u usporedbi s početnom cijenom u Njemačkoj od 40.000 eura. Slično tome, ID.7 Vizzion počinje s 30.800 eura, dok u Njemačkoj košta gotovo dvostruko više, točnije 56.995 eura. ID.6 je ekskluzivno dostupan u Kini kao dio brzo rastuće ID serije njemačke marke. Dostupan je u dvije verzije, ID.6 X i ID.6 Crozz. U Kini cijene za ID.6 počinju od 259.888 jena ili 33.700 eura, dok u Njemačkoj ID.4 s manjim međuosovinskim razmakom počinje od 40.335 eura. Budući da je ID.6 iz Kine vrlo sličan modelima prodanim u Njemačkoj, a automobili koje je kupio bili su namijenjeni izvozu, trgovac je zaključio da će ih lako pripremiti za prodaju na domaćem tržištu. Prema izvješću Automobilwochea, nakon nekoliko izmjena i ažuriranja softvera, prometna uprava zemlje bila je spremna odobriti vozila, a on ih je zakonski mogao prodati.
Međutim, kada je pokušao oglasiti vozila za prodaju, VW se javio i izdao privremenu zabranu prodaje. U naknadnoj presudi, sud je odlučio da vozila treba zaplijeniti, a sada VW želi da budu uništena. Trgovac uzvraća da, budući da je legalno uvezao vozila i dobio odobrenje njemačkih vlasti, ne bi trebalo biti problema. Vozila proizvedena u Kini trenutno su jeftina, zahvaljujući niskim troškovima proizvodnje i cjenovnom ratu koji traje na kineskom tržištu. Zbog toga trgovac vjeruje da ta vozila može prodati po konkurentnoj cijeni, unatoč svim troškovima koje je imao dovodeći ih u Njemačku. Sada Brudny smatra da VW pokušava napraviti primjer od njega kako bi odvratio druge od pokušaja uvoza vozila kineske proizvodnje.
Brudny se žalio na presudu i smatra da ima jak argument, ali čini se da je presedan protiv njega. Godine 2021. njemački je sud presudio u korist Hyundaija u sličnom slučaju, u kojem su se njihova vozila uvozila za preprodaju iz zemalja istočne Europe (izvan EU). U tom slučaju, kao i u ovom, proizvođač automobila se oslonio na zakon o zaštitnim znakovima, kako bi spriječio prodaju uvezenih vozila.
Na kraju, VW tvrdi da europski automobili imaju drugačiju kalibraciju sustava, SOS pozive, a očigledno je upitan i cijeli sustav jamstava. Premda se ideja čini primamljivom, uvoz ovakvih automobila iz Kine čak i samim korisnicima može stvoriti ozbiljne probleme. E sad, zašto je tolika razlika u cijenama, to je druga priča.