Od svih američkih država, Kalifornija je najprogresivnija po pitanju zaštite okoliša, posebno u prometu. Osim velikog tržišta električnih automobila, vodik je također važan dio prometne jednadžbe. Odnosno bio je.
Shell Hydrogen trajno će zatvoriti sve stanice za punjenje automobila vodikom u Kaliforniji, potvrdila je tvrtka ovaj tjedan. Hydrogen Insight prvi je objavio ovu vijest. Shell je donedavno upravljao sa sedam od ukupno 55 maloprodajnih postaja za vodik u Kaliforniji. Proizvođači automobila i već dugo promoviraju vozila na vodikove gorive ćelije kao alternativu električnim vozilima na baterije. Tehnologija je obećavajuća za komercijalni prijevoz kamionima, ali nikako da zaživi u osobnim automobilima.
Toyota Mirai, Hyundai Nexo i Honda Clarity Fuel Cell automobili su na vodik koji se mogu kupiti Kaliforniji, a nerijetko ih koriste taksisti jer im se taj prijevoz isplatio. U pismu kojim je najavio zatvaranje, potpredsjednik Shell Hydrogena Andrew Beard rekao je da stanice zatvaraju zbog komplikacija s opskrbom vodikom i drugih čimbenika vanjskog tržišta. Prevedeno, cijeli se posao nije isplatio za malu količinu vozila.
Ako je tako u Kaliforniji, cijeli globalni posao s vodikom u prometu sigurno je dobio veliki udarac…