Bojazan od dolaska Donalda Trumpa na vlast: Europska autoindustrija boji se dodatnih carina…

Trump ne voli električne automobile i često dovodi u pitanje aktualnu raspravu o klimi

Ove jeseni održat će se izbori u Sjedinjenim Državama i vjeruje se da je Donald Trump dobro pozicioniran za novi mandat (2025.-2029.). Ako Trump ponovno postane predsjednik, postoji veliki rizik da će stari trgovinski sporazumi s EU-om biti raskinuti, što bi moglo dovesti do problema za europske proizvođače automobila, piše Automotive News Europe.

Tijekom prethodnog predsjedanja Donalda Trumpa, 2017.-2021., pojavile su se rasprave o trgovini između SAD-a i EU-a. Trump je branio domaću industriju i želio uvesti visoke uvozne carine, takozvane kaznene carine, na proizvode proizvedene izvan Sjedinjenih Država, a BMW se našao na udaru kritika s izgradnjom tvornice automobila u San Luis Potosíju (Meksiko). Sve je, pak, završilo trgovinskim ratom između Sjedinjenih Država i Kine, gdje su dvije zemlje podigle svoje carine jedna drugoj.

Sada kada Donald Trump namjerava postati predsjednik po drugi put, ponovno se javljaju bojazni da bi se trenutni trgovinski sporazumi mogli redizajnirati i da bi kaznene carine mogle biti relevantne. Govori se da je Trump spreman započeti trgovinski rat, uglavnom protiv Kine, što bi moglo imati veliki utjecaj na globalnoj razini.

Donald Trump je, između ostalog, pokrenuo pitanje isključivanja s američkog tržišta električnih automobila koji se proizvode u Kini ili koji se proizvode u drugim zemljama, ali s dijelovima iz Kine. Prema mišljenju stručnjaka iz industrije, to bi teško pogodilo i proizvođače automobila iz Europe. Uostalom, Trump ne voli električne automobile i često dovodi u pitanje aktualnu raspravu o klimi. Ako on i njegova administracija preuzmu uzde SAD-a sljedeće godine, mnogi vjeruju da će vladin poticaj za rast tržišta električnih automobila biti smanjen. Takva mjera utjecala bi na sve proizvođače električnih automobila, uključujući američku Teslu, ali i na mnoge europske proizvođače automobila koji puno ulažu u prijelaz na električne automobile, ne samo u Sjedinjenim Državama.