Od 2035. godine neće biti dopuštena prodaja novih automobila s motorima s unutarnjim sagorijevanjem u Europskoj uniji. Odnosno, zasad je tako, ali posljednji događaji na europskim tržištima bude neku novu realnost, odnosno sumnje. Mercedes-Benz je čak najavio da od 2030. godine u svoj portfelj neće uključiti nove benzinske ili dizelske motore. Međutim, tržište se sada drastično promijenilo. Ekološki bonus u Njemačkoj je ukinut, a prodaja električnih automobila pada. O tome razmišlja i šef Mercedesa Ola Källenius.
U intervjuu za Die Zeit, Šveđanin je objasnio da se podrazumijeva da će kupci Mercedesa i nakon 2030. godine moći kupiti motor s unutarnjim sagorijevanjem. Kaže da Mercedes želi postaviti temelje za električni portfelj u svim klasama vozila ovog desetljeća, ali sada se više ne govori o prestanku proizvodnje dizelskih i benzinskih automobila, odnosno hibrida.
– Naš asortiman proizvoda u osnovi se temelji na zahtjevima kupaca i uvijek će biti na vrhuncu tehnologije – to također uključuje motore s unutarnjim izgaranjem. Tu su i plug-in hibridi čija je baterija dovoljna za svakodnevni život bez emisija i kod kojih možete koristiti motor s unutarnjim sagorijevanjem za duga putovanja vikendom – naglašava šef Mercedesa.
S obzirom na pad prodaje električnih automobila i nagli prestanak državnog financiranja, Šveđanin je samokritičan:
– Možda je bilo malo previše optimizma u cijeloj industriji, sada je više realizma.
Kraj motora s unutarnjim sagorijevanjem od 2035. više nije zapisan u kamenu za Källeniusa.
– Plan EU-a je prvo napraviti analizu 2026. godine i onda vidjeti što je izvedivo, a što nije.
Sukladno tome, šef Mercedesa je za takozvanu objektivnu raspravu.