Jednostavna metoda: Kako sami možete provjeriti jesu li reflektirajući prsluci – dobri?!

Njemački autoklub (ADAC) testirao je niz reflektirajućih prsluka. Od 14 prsluka koje je automobilski klub ispitao na njihovu reflektirajuću sposobnost, trećina (više od 30 posto) pala je s ocjenom loše

Reflektirajući prsluk obveza je u automobilima, a i važan je element sigurnosti. Njemački autoklub (ADAC) testirao je niz reflektirajućih prsluka. Od 14 prsluka koje je automobilski klub ispitao na njihovu reflektirajuću sposobnost, trećina (više od 30 posto) pala je s ocjenom loše. Ispitani su modeli za djecu i odrasle. Zaključak je da neki prsluci gotovo uopće ne reflektiraju. To predstavlja veliku opasnost, osobito noću, jer mnogi kupci nisu svjesni nedostatka refleksije.

Inicijalni brzi test pokazao je da pet od 14 prsluka nije bilo ni blizu najslabije od tri referentne reflektirajuće točke kada se gleda svjetlina. Standard za prsluke visoke vidljivosti (EN ISO 20471) nije zadovoljen. Daljnji test u certificiranom svjetlosnom laboratoriju tada je potvrdio gotovo sve rezultate brzog testa. 

Test je njemački pa nećemo o proizvodima koji se i razlikuju na tamošnjem tržištu, ali možete i sami provjeriti je li vaš reflektirajući prsluk adekvatan. Ovim metodama imate priliku barem djelomično utvrditi reflektira li prsluk visoke vidljivosti dovoljno snažno:
  • Ako držite izvor svjetla (npr. funkciju svjetiljke pametnog telefona ili pravu svjetiljku ili naglavnu svjetiljku) neposredno uz ili ispred vaše glave, dobar upozoravajući prsluk će reflektirati bijelo svijetlo s udaljenosti od približno 3 metra. No neadekvatni prsluci jedva su svjetliji od bijelog lista papira.

  • Još jedan alat je snimanje fotografije s aktiviranom bljeskalicom pomoću pametnog telefona – uz iste kriterije ocjenjivanja kao i sa svjetiljkom ili čeonom lampom. Ali budite oprezni jer najnoviji pametni telefoni otkrivaju prekomjernu ekspoziciju u svijetlim, reflektirajućim prugama i smanjuju svjetlinu, što iskrivljuje rezultat.

  • Sigurnosni prsluk možete, naravno, pričvrstiti i za stablo ili stup te po mraku s upaljenim kratkim svjetlima voziti prema njemu. Reflektirajuće trake moraju jako svijetliti čak i na udaljenosti od 100 metara. Čak i s modernim LED svjetlom na biciklu, refleksija mora biti jaka na udaljenosti od 50 metara.

Što kaže naš Zakon o sigurnosti prometa na cestama? Vozač koji je zbog neispravnosti na vozilu, prometne nesreće ili drugoga opravdanog razloga prisiljen vozilo zaustaviti na kolniku dužan je za vrijeme kretanja izvan vozila označiti se reflektirajućim prslukom, poduzeti sve mjere da zaustavljeno vozilo ne dovede u opasnost druga vozila te vozilo odmah ukloniti s kolnika.