Nova kemija baterija za električna vozila: Zima više neće biti problem!?

Studija je obećavajuća, ali može proći neko vrijeme prije nego što baterije s novim elektrolitom krenu u proizvodnju

Novo otkriće u istraživanju kemije baterija najavljuje mogućnost da će litij-ionske baterije zadržati veći domet pri niskim temperaturama. Promjenom elektrolita u bateriji ona je radila na temperaturama do -80°C. Smanjeni domet električnih automobila na zimskim temperaturama je općepoznata činjenica. Mnogi električni automobili mogu izgubiti 40-50 posto svog dometa na niskim temperaturama. Razlog je to što kemija baterija lošije funkcionira zimi, a zimi treba i grijati automobil.

Sada su znanstvenici sa Sveučilišta Zhejiang u Kini pronašli način za promjenu litij-ionskih baterija tako da budu otpornije na hladnoću. Oni su elektrolitu dodali nove elemente, što je omogućilo bolji rad baterija na niskim temperaturama, prenosi Nature. Elektrolit je napravljen od otapala koje se zove fluoroacetonitril (FAN). Zbog toga je baterija još uvijek bila funkcionalna na -70°C, a vodljivost je tada bila mnogo bolja od današnjih baterija. Na -80°C ostalo je pola kapaciteta. U testu na -35°C baterija je još imala 76 posto svog kapaciteta.

Studija je obećavajuća, ali može proći neko vrijeme prije nego što baterije s novim elektrolitom krenu u proizvodnju. Promjena elektrolita je veliki zahvat i potrebno je mnogo dodatnih istraživanja. Osim toga, nova kemija bit će znatno skuplja nego dosad, pa ćemo još neko vrijeme zimi morati trpjeti niži domet.