Marelli ima novi ovjes za automobile: Obećava bolje vozne osobine, eliminaciju mučnine…

Kompaktniji od konvencionalnog sustava ovjesa, Marellijev aktivni elektro-mehanički ovjes također ima prednost jer je puno brži u reakciji

Talijanski proizvođač opreme Marelli nedavno je dobio počasno priznanje za svoj aktivni elektro-mehanički sustav ovjesa na ceremoniji dodjele nagrada Digital Engineering Awards u Sjedinjenim Državama. Bio je izložen na sajmu CES 2024 prošlog siječnja. Ova vrsta ovjesa mogla bi predstavljati malu revoluciju u svijetu automobila.

Marelli radi na svom elektro-mehaničkom ovjesu od 2017., u suradnji s Politehnikom iz Torina. Svaki amortizer sastoji se od malog elektromotora i reduktora. Ovaj sklop mehanički upravlja polugama ovjesa. Njime upravlja računalo koje analizira i parametre vožnje (brzina, upravljanje…) i povratne informacije elektro-mehaničkog ovjesa. Sustav radi na strujnom krugu od 48 V te je ekonomičan u potrošnji električne energije, pogotovo uz sustav regeneracije.

Kompaktniji od konvencionalnog sustava ovjesa, Marellijev aktivni elektro-mehanički ovjes također ima prednost jer je puno brži, odsutnost bilo kakve tekućine omogućuje vrijeme reakcije u milisekundama, što pogoduje stabilnosti vozila, kao i aktivnim sigurnosnim sustavima.

– Ova tehnologija može smanjiti mučninu u vozilima, pogotovo ako se putnici bave aktivnostima poput čitanja ili korištenja prijenosnog računala, koje će s razvojem autonomne vožnje postati sve češće –  rekao je Piero Monchiero, direktor inovacija u Marellijevom odjelu Ride Dynamics. U tijeku su testovi na modelima Alfa Romeo Tonale. Ideja je sustav komercijalizrati za dvije do tri godine.