Izvršni direktor Grupe Renault Luca de Meo pozvao je države Europske unije na suradnju u rješavanju neravnoteže u konkurenciji u odnosu na Kinu i SAD kako bi se osigurala budućnost automobilske industrije u Europi, slično kao što su to učinjeno u slučaju zrakoplovnog diva Airbusa.
– Vidimo sve veće znakove slabosti koji bi mogli biti razlog za stvarnu zabrinutost ako se ništa ne poduzme – napisao je de Meo u opširnom javnom pismu uoči izbora za Europski parlament od 6. do 9. lipnja, prenosi Automotive News Europe.
De Meo je i predsjednik Europske udruge proizvođača automobila ACEA, a objavio je pismo na nekoliko jezika kao čelnik Grupe Renault. Među svojim prijedlozima, de Meo je rekao da bi Europa trebala ubrzati tempo zamjene starijih automobila novijima i čišćima pomoću posebnog fonda tijekom sljedećeg desetljeća. Fond bi mogao redistribuirati resurse diljem Europe na temelju kapaciteta svake zemlje i putem novih poticaja za električna vozila. To bi moglo dovesti do uštede od milijun tona CO2 do 2030.
Europski automobilski sektor pod pritiskom je s više strana, rekao je, uključujući prelazak na softverski definirana vozila, sve veći broj propisa, potrebu za ulaganjem u nove tehnologije, nestabilnost cijena sirovina kao što je litij i ponovno usavršavanje radne snage kako bi se izbjegla masovna nezaposlenost.
– Kina vlada, SAD stimulira, a Europa regulira – napisao je naglašavajući staru boljku Europske unije, odnosno previše normi i propisa.
Među de Meovim prijedlozima je potpora za proizvodnju malih, pristupačnih automobila, za koje je rekao da bi mogli stvoriti 10.000 radnih mjesta.
– Vidimo sve veće znakove slabosti koji bi mogli biti razlog za stvarnu zabrinutost ako se ništa ne poduzme – napisao je u javnom pismu izvršni direktor Grupe Renault Luca de Meo. De Meo je u pismu naglasio da se središte gravitacije u automobilskoj industriji pomaknulo u Aziju, gdje se oko proizvodi 52 posto svih automobila prodanih u toj regiji, u usporedbi s 20 posto u Europi i 24 posto u Sjevernoj i Latinskoj Americi. Kao posljedica podrške Pekinga industriji električnih automobila, kao i veličine kineskog domaćeg tržišta, izvoz u Europu se upeterostručio od 2017., a ukupni trgovinski deficit između Europe i Kine sada iznosi 400 milijardi eura.
Kineski proizvođači automobila imaju troškovnu prednost na tipičnom kompaktnom automobilu od 6000 do 7000 eura, rekao je de Meo, što znači oko 25 posto prodajne cijene. Razlozi su mnogo niže troškove energije i rada. Već je SAIC-ov brend MG povećao ukupnu prodaju na preko 200.000 godišnje u Europi s linijom jeftinih električnih vozila, plug-in hibrida i benzinskih modela. BYD, koji je konkurent Tesli u globalnoj prodaji električnih vozila, planira tvornicu u Mađarskoj. Europska komisija istražuje jesu li kineski poticaji i podrška za proizvodnju električnih vozila nelojalna konkurencija, uz potencijalne mjere uključujući kaznene carine. Francuska je već isključila automobile proizvedene u Kini iz svojih poticaja za električna vozila – uključujući Daciu Spring.
SAD je potaknuo svoj domaći lanac vrijednosti električnih vozila s 387 milijardi eura poticaja kroz Zakon o smanjenju inflacije, za koji je de Meo rekao da je stavio SAD u rang s Kinom po cijeni gigatvornice – 60 milijuna dolara po gigavat satu, dok je Europa na 80 milijuna dolara po gWh.
De Meo je rekao da je europska automobilska industrija već izdvojila 250 milijardi eura za energetsku tranziciju kako bi ispunila cilj Zelenog plana EU-a o nultim emisijama do 2050. No rekao je da to zahtijeva jasan i stabilan okvir. De Meo je ponudio niz prijedloga i projekata, uključujući: stvaranje europske platforme za nabavu sirovina, sličnu onoj za prirodni plin ili zalihe cjepiva, usvajanje hibridnog modela poticaja između kineskog i američkog, počevši s obrambenim pristupom u Europi, zajednički okvir i komponente za softverski definirano vozilo za smanjenje troškova…