Sustavi pomoći vozaču kao što su prilagodljivi tempomat i pomoć pri zadržavanju vozila u prometnoj traci trake sve su češći u vozilima, već od osnovne opreme. Uskoro će postati i obaveza u Europskoj uniji. Ali što je s njihovom istinskom funkcionalnošću? Čini se da stvari baš nisu idealne. To je objašnjeno i u istraživanju IIHS-a, neovisne američke organizacije za sigurnost cestovnog prometa.
Testirano je ukupno 14 različitih modela automobila i njihovih funkcija kao što su adaptivni tempomat, pomoć pri upravljanju i pomoć pri zadržavanju trake (obavezni sustavi u EU na svim novim vozilima od srpnja 2024. godine), kako vozač pokreće i potvrđuje automatske promjene trake te što se događa ako vozač ne reagira. Ideja je da sustavi ne bi smjeli dopustiti vozaču da pogriješi i tako ugrozi sigurnost.
Automobili BMW-a, Forda, General Motorsa, Genesisa, Lexusa, Mercedesa, Nissana, Tesle i Volva bili su podvrgnuti testovima. Niti jedan od 14 automobila koji su sudjelovali nije dobio ocjenu dobaro. Samo je jedan, Lexusov luksuzni LS, ocijenjen kao prihvatljiv, dva – GMC Sierra i Nissan Ariya – ocijenjena su nekvalitetnima, a ostali su bili – loši. Najlošiju ocjenu dobila je Teslina verzija Beta verzija samovozećeg sustava.