Konkretna prijetnja: Električni automobili proizvedeni u Kini zauzet će ove godine veliki dio europskog tržišta!

Dok su Tesla, Dacia i BMW prošle godine bili glavni uvoznici električnih vozila u Europi, kineski brendovi su na putu da zauzmu 11 posto europskog tržišta električnih vozila 2024. godine
Kineska električna vozila zauzet će četvrtinu europskog tržišta električnih vozila ove godine, što je porast u odnosu na 19,5 posto u 2023., unatoč carinama koje će Europska unija vjerojatno nametnuti na takva električna vozila, stoji u izvještaju Europske federacije za promet i okoliš. Podizanje carina na električna vozila proizvedena u Kini na razinu od 25 posto učinilo bi srednje velike limuzine i SUV-ove skupljima od odgovarajućih europskih modela, ali će kompaktni SUV-ovi, na primjer, iz Kine i dalje biti nešto jeftiniji, prenosi Automotive News Europe.
Cijene litij-ionskih baterijskih ćelija proizvedenih u Kini su najmanje 20 posto niže nego u Europi, a kineski proizvođači baterija razvili su naprednije tehnologije i opskrbne lance, ističe se. Carine neće dugo štititi ugledne europske proizvođače automobila s obzirom na to da njihovi kineski konkurenti planiraju graditi tvornice u Europi.
Dok su Tesla, Dacia i BMW prošle godine bili glavni uvoznici električnih vozila u Europi, kineski brendovi su na putu da zauzmu 11 posto europskog tržišta električnih vozila 2024. godine, što će se popeti na 20 posto 2027., predviđa grupa. Pritisak na lokalne proizvođače automobila da prošire proizvodnju električnih vozila za masovno tržište kroz propise i subvencioniranje proizvodnje baterija jedini je način da se proizvođači automobila u EU natječu s kineskim markama, navodi se.