Južna Koreja ulaže ogroman novac u željeznicu: Razlog je nizak natalitet!

U gradovima spavaonicama kao što je Dongtan jeftinije je, ali povratna vožnja do Seula traje oko dva i pol sata ako se ide autobusom

Rješenje problema može izgledati pomalo bizarno, ali zapravo prilično smisla. U Seoulu, glavnom gradu Južne Koreje s više od devet milijuna stanovnika, stanovanje je posljednjih godina poskupjelo gotovo 50 posto, daleko premašujući godišnji prihod prosječnog kućanstva. U gradovima spavaonicama kao što je Dongtan jeftinije je, ali povratna vožnja do Seula traje oko dva i pol sata ako se ide autobusom.

– S dvosatnom vožnjom kući, kako itko može odvojiti vrijeme za bebu? Ideja je dati ljudima više slobodnog vremena nakon posla – rekao je Park Sang-woo, korejski ministar prometa tijekom predstavljanja projekta novog  brzog vlaka koji povezuje Seul s Dongtanom.

To je jedna od šest planiranih dionica Great Train eXpressa (GTX). Otvorena je prošli petak, a s radom je počela u subotu. Proračun ovih šest podzemnih brzih linija iznosi oko 92 milijarde eura prema trenutnom tečaju i očekuje se da će sve biti spremne do 2035. godine. Njihova glavna prednost je što će smanjiti vrijeme dnevnih putovanja: ono do Dongtana trajat će oko 19 minuta u usporedbi s 80 minuta koliko traje autobusom. Ovo će, tvrdi Park Sang-woo, poboljšati ravnotežu između posla i privatnog života i pomoći u povećanju nataliteta jer će ljudima omogućiti da provode više vremena sa svojom obitelji ujutro i navečer.