Baterija koja se puni u nekoliko sekundi: Korejci su razvili sustav s velikim potencijalom i za električna vozila!

SIHES može postići gustoću energije od 247 Wh/kg i gustoću snage od 34.748 W/kg

Znanstvenici s Korea Advanced Institute of Science and Technology (KAIST) razvili su hibridnu natrij-ionsku bateriju velike snage koja se može napuniti u nekoliko sekundi. Smatra se da je natrij gotovo 1000 puta zastupljeniji od litija na Zemlji. Stoga su natrij-ionski elektrokemijski uređaji za pohranu energije privlačniji od tradicionalnog litij-ionskog elektrokemijskog pohranjivanja energije. Pod vodstvom profesora Jeung Ku Kanga s Odjela za znanost o materijalima i inženjerstvo, istraživački tim integrirao je anodne materijale koji se obično koriste u baterijama s katodama prikladnim za superkondenzatore.

Kombinacija je omogućila bateriji da postigne visoke kapacitete skladištenja te brze stope punjenja i pražnjenja. Studija pokazuje da baterija može biti održiva alternativa litij-ionskim baterijama. Sadrži novorazvijenu anodu i katodu, sklopljena ćelija tvori visokoučinkoviti hibridni natrij-ionski uređaj za pohranu energije, koji prelazi gustoću energije komercijalnih litij-ionskih baterija dostupnih na tržištu. Znanstvenici tvrde da uređaj pokazuje karakteristike gustoće snage superkondenzatora. Baterija bi mogla ispuniti sve veću potražnju za jeftinim elektrokemijskim uređajima za pohranu energije s visokom gustoćom energije za produljeni rad s jednim punjenjem i gustoćom snage koja se može brzo puniti kako bi zadovoljila širok raspon primjena u rasponu od mobilnih elektroničkih uređaja do električnih vozila.

Trenutačno dostupni natrijevo-ionski sustavi za pohranu energije slabi su kontekstu ponovnog punjenja s obzirom na to da imaju nisku gustoću snage, a daju relativno visoku gustoću energije. Znanstvenici su se usredotočili na natrij-ionske hibridne stanice za pohranu energije (SIHES). Ovaj sustav pohrane mogao bi istovremeno omogućiti visoku gustoću energije i gustoću snage koji se brzo puni. SIHES može postići gustoću energije od 247 Wh/kg i gustoću snage od 34.748 W/kg. Profesor Kang je rekao da istraživanje predstavlja napredak u prevladavanju trenutnih ograničenja sustava za pohranu energije. On predviđa širu primjenu na raznim elektroničkim uređajima, uključujući električna vozila.