BYD priprema novu Blade bateriju: Omogućit će jeftinijim električnim automobilima veći domet!

BYD će početkom jeseni lansirati drugu generaciju Blade baterije, koja će biti i manja i energetski gušća nego prije. Nova LFP baterija moći će se natjecati sa skupljim tehnologijama i kemijom

Litij-željezne fosfatne baterije (LFP) brzo su prešle iz jeftinije opcije u svojevrsnog pobjednika u širokom rasponu primjena. BYD, ili zapravo podružnica Findreams, lansirala je bateriju Blade 2020. godine i uzdrmala industriju. Odjednom se LFP baterija mogla natjecati s NCM (nikal, kobalt, mangan) alternativama zahvaljujući pametnom pakiranju, nazvanom cell-to-pack. U ovim baterijama se ćelije stavljaju izravno u bateriju. To povećava količinu aktivnog materijala koji može stati u prostor u usporedbi s onim da su ćelije prvo smještene u module. Metoda omogućuje električnom automobilu da ima LFP bateriju s većom gustoćom energije nego da je baterija sastavljena na tradicionalan način.

Osim BYD-a koji koristi cell-to-pack, tehnologija se može naći u električnim automobilima Toyote, Forda, Kije, a od 2025. godine i Mercedes će koristiti istu tehnologiju baterija. BYD je također potpisao sporazum s Borgwarnerom, koji će graditi proizvodne pogone za tu tehnologiju u Europi i SAD-u. Tijekom prezentacije, predsjednik BYD-a Wang Chuanfu otkrio je da je u pripremi druga generacija baterije Blade. Nova generacija baterija bit će manja, lakša i dovest će do manje potrošnje kada se koristi u sustavima.

Do sada Findreams/BYD nije dao nikakve podatke ili specifikacije o novoj generaciji. Navodi se tek da će nova generacija BYD baterija imati gustoću energije od 190 Wh/kg. To se može usporediti sa 150 kW/kg današnje generacije, a veća gustoća energije znači da baterijski paketi mogu biti manji bez gubitka performansi odnosno pružiti veće domete u automobilima. U oba slučaja radi se o boljem dometu u odnosu na cijenu.