Europa ima veliki problem s manjkom punionica za električna vozila: Bez njih nema promjena…

ACEA procjenjuje da će do 2030. godine biti potrebno 8,8 milijuna punjača

Novi izvještaj Europske udruge proizvođača automobila (ACEA) otkriva alarmantan jaz između trenutne dostupnosti javnih punionica za električne automobile u Europskoj uniji i onoga što će u stvarnosti biti potrebno za postizanje ciljeva smanjenja emisija ugljičnog dioksida (CO2). Prodaja električnih automobila rasla je tri puta brže od postavljanja punjača između 2017. i 2023. godine, pokazuje izvještaj ACEA-e. Gledajući unaprijed, EU treba na godišnjoj razini instalirati osam puta više novih punionica do 2030.

– Potrebno nam je masovno usvajanje električnih automobila na tržištu u svim zemljama Europske unije kako bismo postigli ambiciozne europske ciljeve smanjenja CO2. To se neće dogoditi bez široke dostupnosti javne infrastrukture za punjenje diljem regije – izjavila je glavna direktorica ACEA-e, Sigrid de Vries.

– Vrlo smo zabrinuti što razvoj infrastrukture nije držao korak s prodajom električnih automobila posljednjih godina. Štoviše, postoji opasnost da se ovaj infrastrukturni jaz proširi u budućnosti – u puno većoj mjeri nego što procjenjuje Europska komisija.

Nešto više od 150.000 javnih punionica instalirano je prošle godine u Europskoj uniji (u prosjeku manje od 3000 tjedno), dosegnuvši ukupno više od 630.000 punionica.

Prema Europskoj komisiji, do 2030. godine trebalo bi biti postavljeno 3,5 milijuna novih punjača. Postizanje ovog cilja značilo bi otvaranje oko 410.000 novih javnih punionica godišnje (ili gotovo 8000 tjedno) – što je gotovo tri puta više od trenutne stope. Međutim, ACEA procjenjuje da će do 2030. godine biti potrebno 8,8 milijuna punjača. Da bi se to postiglo, bilo bi potrebno instalirati 1,2 milijuna punjača godišnje (ili više od 22 .000 tjedno).