Kineski proizvođači automobila nalaze se u ratu cijenama u segmentu električnih automobila i plug in hibrida, koji čine više od 60% kineskog tržišta. Naravno, to smanjuje profitnu maržu po automobilu. A način da ne izgubite novac je povećati cijene automobila tamogdje možete, dakle u Europi.
Na primjer, BYD Atto 3, kompaktni električni crossover i njegov najuspješniji model izvan matične zemlje, košta od 37.990 eura u Španjolskoj i Njemačkoj (cijena). U Kini košta od 15.430 eura. Carine od 10% na kineske automobile i prijevoz ne opravdavaju cijenu koja je, bez europskog PDV-a, dvostruko veća od kineske prodajne cijene. Pa ipak, u mnogim je slučajevima kineska ponuda još uvijek podcijenjena od strane zapadne konkurencije. CUPRA Born košta od 34.990 eura, a Peugeot E-2008 od 36.440 eura, na primjer. Premda većina kineskih električnih automobila nije pretjerano jeftinija od europskih, oni nude mnogo veći omjer cijene i opreme.
Velike izvozne marže BYD-a, pa čak i MG-a, koji zarađuju tisuće eura po prodanom automobilu, naglašavaju ogromne troškovne prednosti koje kineska industrija električnih vozila ima u odnosu na svoju inozemnu konkurenciju. Kineski proizvođači racionalizirali su troškove u svim fazama proizvodnog procesa, od proizvodnje baterija do ekstrakcije sirovina. BYD je, primjerice, smanjio troškove svih faza proizvodnje, od sirovina do baterija koje sam proizvodi, uključujući zemljište i rad (plaće od četiri eura po satu).
Dodajte i da je cijena baterija 18% jeftinija u Kini nego u ostatku svijeta, prema Benchmark Mineral Intelligenceu, pa tvrtka poput BYD-a, koja proizvodi vlastite baterije, kreirati kompetitivne cijene. Osim toga, ne smijemo zaboraviti da su troškovi energije i rada jeftiniji u Kini i da je Peking snažno subvencionirao domaće i strane marke koje proizvode i prodaju električne automobile u Kini.
Bruxelles, pak, tvrdi da ima dokaze da kineska vlada subvencionira električna vozila koja se izvoze u Europu putem izravnim financiranjem i drugim mehanizmima, što rezultira umjetno niskim cijenama, što bi moglo imati za posljedicu uvođenje carina do 25% (isto koliko Kina prakticira na automobilima uvezenim iz Europe). To neće značiti kraj jeftinih kineskih automobila, ali može značajno smanjiti profitnu maržu koju kineski brendovi ostvaruju u Europi i dovesti neke od njih u delikatnu situaciju ako se nastavi rat cijenama i čistka kineskih brendova.